Nieuw model van SMARTBOM-tabellen

Hallo,
Tussen de nieuwe versie 2026 SP2.1 en versie 2025 SP1 zijn de tabeltemplates niet langer in XML maar in MCTSB. Hoe kan ik mijn tafels vinden?
Moet ik ze opnieuw doen?
Alvast bedankt

Tijdens een versietest met de hotline transformeerde of importeerde de persoon van de hotline onze xml-template.
Omdat er andere bugs waren (in andere delen) bleven we in 2024.
Dus transformatie mogelijk, maar ik weet niet hoe!
En omdat ik de versie niet meer had, was het niet mogelijk om naar mij te zoeken.

Hallo;

Hun *.mctsb-formaat is gewoon een encapsulatie met een nieuwe root; als je het bestand hernoemt naar *.xml zul je klein zijn.
Je zult alleen moeten onthouden om de wortel van het bestand te wijzigen na aanpassingen...

1 like

Ik kan mijn .xml-bestanden hernoemen naar .mctsb en mijn .mcbom-project van de oude naar de nieuwe versie converteren. Maar ik krijg een bericht " er is een fout in het XML-document (2, 2) "

Ik moest al mijn Smartbom-projecten opnieuw aanmaken in de nieuwe versie vanwege dit soort fout. :disappointed_relieved:En het was een geweldige klus...
En er zijn nog steeds veel fouten bij *.xlsm-exporten (ruimtes worden toegevoegd als prefix op eigenschappen die in vaste cellen zijn toegevoegd...). :woozy_face:
Kijk bij de hotline of ze je tafelmodellen netjes kunnen omzetten...