Allereerst heb ik al gelezen wat er op het forum staat en de hulp geraadpleegd, maar het werkt niet. Ik moet het op één plek verknoeien.
Dus zoals je kunt zien, heb ik moeite om nieuwe profielen te maken op SW 2013 voor mechanisch lassen.
Ik ben goed bezig met mijn nieuwe stuk, met de schets gesloten. Dan ga ik het opslaan in het formaat dat goed past in de map "Lasprofielen" die de sectie "bestandslocatie" me vertelt in opties (PJ #1)
Maar het lijkt erop dat dit repertoire niet bestaat! Het lijkt er zelfs op dat "programmabestanden" zoals geschreven in het opgegeven adres niet eens bestaan op mijn computer.
En als ik op mijn computer zoek op het trefwoord "lasprofielen", krijg ik geen resultaten...
als ik me niet vergis, moet je een map met gelaste constructie-elementen maken en het pad naar Solidworks geven zodat het ernaar kan zoeken. Zie PJ, heb je al een plek om die profielschetsen te zoeken en heb je wel eens gebruik gemaakt van gelaste constructie??? Als je in deze instellingen kijkt, zie je waar ze zijn opgeslagen...
Dus ja, ik heb de gesoldeerde constructies al gebruikt met de standaardprofielen en het werkt perfect.
In feite, het kleine stukje afbeelding dat ik aan mijn eerste bericht heb bijgevoegd, is hetzelfde als dat van jou, behalve dat ik alleen het adresgedeelte heb weggelaten.
Het probleem is dat wanneer ik naar dit adres zoek in C: , het niet lijkt te bestaan.
Wanneer ik mijn schets opsla, wanneer ik het formaat selecteer, geeft Solidworks me een pad dat er hetzelfde uitziet, maar niet hetzelfde is. Zie bijlage
Als je echter begint met de Windows-verkenner van de C:, is het onmogelijk om hetzelfde pad te volgen. Dat is niet raar???
Kijk anders in Programma's als u Programmabestanden niet kunt vinden. Het is hetzelfde, maar dan in het Frans en afhankelijk van de geïnstalleerde programma's gaat het in het een of het ander.
Simpel gezegd, u kunt uw eigen bibliotheek maken en het pad in SW toevoegen.
Het is beter om het wijzigen van de "systemen" directories te vermijden, bovendien is dit niet noodzakelijkerwijs mogelijk (het is niet zeker of SW ermee instemt zich te registreren in c/programs...).