Hallo
Er is een nieuwe versie van MyCadTools uitgebracht.
1 - Ik heb geen melding ontvangen
2 - In het menu van de app is de versie van 2026 niet zichtbaar omdat a priori alleen de vorige versies in het dropdownmenu worden weergegeven.
Is dit normale werking?
Dus we zijn gedwongen om via het nieuws de site te bekijken
Hallo;
Er is duidelijk een communicatieprobleem bij Visiativ...
Als ik door het systeemtraymenu ga en "Beschikbare versies controleren" ga, kom ik dit tegen:

Ik zie dat je in versie 2025 sp2.2 zit
Ik krijg alleen de 2025 sp 1.1 versie aangeboden
Hoewel de sp0-versie van 2026 beschikbaar is (of in ieder geval gedocumenteerd)
Wat betreft de downloadpagina van de site:
=> Onmogelijk te weten welke versie je downloadt (Verrassing).
Ja, de manier waarop het werkt is vreemd?
Heb je een melding ontvangen voor versie 2026SP0?
=>… Nee, helemaal niet. (Niets sinds versie 2025 sp2.0)
De enige keer dat de versie van 2026 tegen mij werd genoemd, was op het forum:
Trouwens: Geen nieuw hulpmiddel met de versie van 2026?
Nee, inderdaad, geen nieuw hulpmiddel maar er is een AM in SmartProperties die me intrigeert, ik wilde zien wat er achter deze raadselachtige zin schuilgaat
Hallo
Ik gebruik MyCads al enkele jaren...
Ik merk al lange tijd een vertraging tussen het feit dat de updates in de geïnstalleerde MyCad-versie verschijnen terwijl ze zichtbaar zijn op de site.
Zeker een tijdsvertraging tussen de publicatie op de site en de inzet van automatische installaties...
Om gezien te worden...
Hoi allemaal
De versie van 2026 is ingezet. In plaats daarvan passen we een vertraging van ongeveer een week toe vóór de melding, om eventuele grote problemen te detecteren en de impact daarvan te beperken.
Vriendelijke groeten
Bedankt voor de info, alles is uitgelegd...
@fmarchand ,
[Off-topic-On]
Terwijl ik erover nadenk, heb je niet een oud uitvoerbaar bestand (de nieuwste versie) van Project Explorer liggen in een archieflade van Mycad tools?
Ik weet dat deze tool is vervangen door een " Find_Document " functie, maar het is niet mogelijk voor mij om die te gebruiken (Find_document kan mijn 942GB aan Solidworks-data niet beheren)...
En ik vond deze tool erg praktisch om mijn bestanden te hernoemen (zonder via Project Manager te hoeven gaan)
[Off-topic-Off]
Dank ook voor de informatie, maar de aankondiging is in de nieuwsbrief geplaatst en we dringen er bij ons op aan deze te downloaden.
Je wensen zijn vervuld... Vanmorgen:
(Update beschikbaar sinds vanmorgen ... maar we zijn de 2026 SP0.0-versie kwijtgeraakt
Maar gezien de opgeloste bugs is het niet slecht:
BG94679: Standaard geïnstalleerde projecten worden systematisch overschreven bij het installeren van versie 2026 SP0
… En nu heb ik medelijden met alle mensen die deze versie hebben gedownload en geïnstalleerd.
De Projecten opnieuw doen is niet leuk, daarom gebruik ik de nieuwe versies van Project Manager of SmartBom niet...
En eerlijk gezegd vind ik de nieuwe versies van deze tools niet erg " gebruiksvriendelijk ".
Hallo
We hebben ProjectExplorer verwijderd vanaf versie 2026 SP0.
Je kunt dus een oudere versie opnieuw installeren vanuit het administation-gedeelte
Ik raad je echter aan om FindDocuments te gebruiken, omdat het veel efficiënter is qua basisanalyse dan ProjectExplorer.
Met vriendelijke groeten
Hallo
Het probleem komt alleen voor bij de standaardprojecten " Voorbeeld " en " VisiativSpareParts ".
Als je een persoonlijk project had, werd dat niet beïnvloed.
Onze excuses als u zich zorgen maakt over dit probleem.
Vriendelijke groeten
Ik begrijp het, behalve dat FindDocument er 3 dagen over doet om zijn database bij te werken met ons volume documenten, waardoor het onbruikbaar is in onze ontwerpcontext...