Hallo
Ik ben een beginner op Solidworks en ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen begrijpen hoe ik een puntenwolk kan maken om een onderdeel met curve-uitbreiding te maken
Hallo
Ik ben een beginner op Solidworks en ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen begrijpen hoe ik een puntenwolk kan maken om een onderdeel met curve-uitbreiding te maken
Hallo
1°) Pouvez_vous een afbeelding van uw puntenwolken plaatsen (voeg een bestand toe zodat u de afbeelding correct kunt lezen).
2°) Is uw puntenwolk in 2D of 3D omdat het de manier waarop u het probleem benadert verandert?
3°) wat is de mate van precisie die u verwacht bij het herstel van de puntenwolk.
4°) Wat is de oorsprong van deze puntenwolk (bestand van een scan van een 3D-object of andere). Geef ook de extensie van het puntenwolkbestand op.
Vriendelijke groeten
Hallo en bedankt voor je antwoord,
Ik heb het gaas van de puntenwolk bevestigd die uit de gescande gegevens is gehaald ( 100 mm millimeter), het is een 3D-puntenwolk, met stappen van 1 mm in X en 1 mm in Y
en ik moet er een deel van maken (foto bijgevoegd), maar ik weet helemaal niet hoe ik dat moet doen en ik zou graag het proces willen begrijpen om andere delen van dit type te maken.
Vriendelijke groeten
Goedenavond
Ik denk dat je twee verschillende problemen hebt
1°) Doe zoals in de afbeelding, in welk geval het probleem bijna eenvoudig is, pak gewoon het probleem in de oppervlakte aan.
2°) Voor het hulpstuk dat eruitziet als een oppervlak maar dat blijkbaar niet kan worden gebruikt zoals het is.
@ Allemaal , ik heb een schets gemaakt onder het oppervlak en ik heb geprobeerd om een extrusie te maken naar het pseudo-oppervlak, maar het probleem is dat SW het niet herkent (zelfs niet met de oppervlaktefuncties), dus het is Down.
Als iemand die al bestanden van een scan heeft geïntegreerd, kan helpen @ nicolas.righi
Dat zou mooi zijn. Bijlage bekijken
@Nicolas Sorry dat ik je niet kan helpen. Ik geef het over aan meer bekwaamheid dan ik over dit onderwerp. Om mijn forum collega's te helpen, kunt u zien van welke machine u de scan heeft gedaan en zoals al gevraagd de bestandsextensie van het bestand dat uit de scanner komt.
Vriendelijke groeten
Dank je wel Pierre,
Ja, ik heb het oppervlak al getest, maar het is me daarna niet gelukt om het te gebruiken,
Groetjes
Als gt22 dit doormaakt, zal het je vertellen hoe je het oppervlak moet doen.
Aan de andere kant, om het bestand van de scan te herstellen, heb je nog steeds de pb. Van welke scan heb je het bestand gekregen dat je hebt gepost