Puntenwolken

Hallo

Gebruikt iemand puntenwolken in SolidWorks van lidar-scanners?

Bij voorbaat dank

Hallo
Ik zit momenteel in de testfase met FARO.
Het lukt me om grote pts-wolken in E57-formaat te openen met behulp van een gratis 10j Xtraxt3d-plug-in van Polyga.
Faro erg duur 50000€.
volgende test met BLK.

Hallo

Welke formaten zijn de bestanden die u opent in *. E57?

Hallo
Misschien proberen met Scannen naar 3D

Hallo

Ik denk dat het niet hetzelfde heeft (meer een verhaal van topopunten)

3,18 GB

Scannen naar 3D niet geschikt voor hele grote wolken pts, daar duidelijk niet voor gemaakt.

1 like

en SolidWorks crasht niet en het is soepel?

Ja, met de plug-in is het perfect, het is in test 10 dagen Ik nodig je uit om te proberen.

10 dagen? Ik kom een bestand van 1,2 GB testen, het is perfect, ik ga testen op een bestand van ongeveer 50 GB. Wordt vervolgd

Gratis 10 dagen.
Het leek erop dat ik de maximale bestandsgrootte van 4,7 GB had gelezen.

anders is er ook
Veesus
Geen beperkingen en accepteert E57-, RCP-, RCS-, PTX-, PTS-formaten na snelle conversie.
maar ik kon niet downloaden.

2 likes

Hallo @OBI_WAN

De download werkt vanaf deze pagina: https://www.veesus.com/support/

U moet op "Downloaden" klikken, vervolgens het doelbesturingssysteem kiezen en Puntenwolken voor Solidworks selecteren.

de directe link voor Win64:
https://www.veesus.com/downloads/software/Veesus_Solidworks_Installer.exe

Moge de Kracht met je zijn.

1 like

@Sylk
bedankt, ik probeer het binnen een week.
Ik heb contact opgenomen met BLK, ik zal je op de hoogte houden van de voortgang.
Moge de kracht met je zijn.

Hallo

Ik heb net geprobeerd met Extract3d een E57-bestand van 4,8 GB, het is oké, het werkt, maar ik had een bestand van 20 GB, het is niet doorgegaan.

1 like

Hallo
@obiwan, een terugkeer van BLK-budget en efficiëntie?

Een collega informeert ook, met een Matterport-scanner.
Precisie aangekondigd 2-3 mm, envelop van ongeveer 10000€ in totaal (zonder software voor SW)
Het verkrijgen van een xyz- of e57-bestand.
Met scanto3D verkrijgen we een puntenwolk die al onbruikbaar is. Het lijkt mogelijk om bijvoorbeeld curvepunten op punten van de 3D-wolk te meten, maar dan zonder kleur, wat moeilijk is om je weg te vinden in de wolk. Test tijdens oppervlaktetransformatie, op het bestand dat door de leverancier wordt verzonden (2,73 GB)

Omdat Veesus er niet in slaagt de e57 te openen.

Met Xtract3D puntenwolk openen met afbeelding, kunt u een schetspunt maken op een punt in de puntenwolk om te meten.

Bjr @sbadenis
Thuis is het op dit moment een pauze die als te duur wordt beschouwd.
Anders is hier het aanbod.

Inderdaad, voor deze prijs zou het onderwerp ook niet in Frankrijk worden gepubliceerd.
We zullen blijven graven naar de matterport pro3.
Matterport-vergelijking:

Een test die bevestigt dat het beeld beter lijkt met pro3 dan met een leica BLK360:

Aan de andere kant, in termen van precisie en gemak, geen idee.
Hier is een online model:
https://my.matterport.com/show/?m=etgov9NUmhx&_ga=2.26427199.389544234.1704961554-1416388117.1704961536&_gac=1.2738820.1704965771.EAIaIQobChMI2tnhloTVgwMVFoRoCR1xXgSQEAAYASAAEgJfc_D_BwE
Ik wil duidelijk maken dat ik geen enkel aandeel heb in een van deze bedrijven!

2 likes

Binnenkort staat er een uitstapje naar de camping in L'Etranglé gepland (8 uur met het vliegtuig) dus misschien proberen we gewoon een huurauto te proberen.

@sbadenis
Een voorbeeld voor huren.

2 likes