Digitalisering van een veld

Hallo aan jou.

Ik moet een poort met twee vleugels ontwerpen, voor een klant.

Zijn binnenplaats is duidelijk niet vlak (dat zou te simpel zijn geweest).

Hierdoor moet ik dat laatste scannen om er zeker van te zijn dat de blaadjes elkaar niet raken bij het openen.

Ik heb de eenvoudige methode om stippen te tekenen, op een vlak om ze met lijnen te verbinden, dan in reliëf te maken, dan het loodrechte vlak te nemen en hetzelfde opnieuw te doen, maar ik weet zeker dat er beter is, toch?

Bedankt voor je feedback.

1 like

Hallo

Als uw klant een recente woning laat bouwen door een architect; deze laatste kan hem de DXF geven van de opmetingen van het land door een geometer. Als dat zo is, zal het veel gemakkelijker voor u zijn...

2 likes

Oh nee, het is geen recent huis, het is een renovatie.

Ik moet de metingen zelf doen met een regel en een niveau, maar het levert me geen problemen op.

Hoe zou je het doen als je alle punten hebt? 

1 like

Ik zou een 3D-weergave maken. Het belangrijkste is om de punten te nemen nadat de herverkiezing snel is gedaan. Je moet twee plannen maken met de punten van het terrein en ze op hetzelfde vlak met elkaar verbinden en sluiten, vervolgens de schetsen van de twee vlakken met elkaar verbinden om een volume te verkrijgen en vervolgens je portaal maken met alles wat daarbij hoort...

1 like

Ik zou een 3D-weergave maken. Het belangrijkste is om de punten te nemen nadat de herverkiezing snel is gedaan. Je moet twee plannen maken met de punten van het terrein en ze op hetzelfde vlak met elkaar verbinden en sluiten, vervolgens de schetsen van de twee vlakken met elkaar verbinden om een volume te verkrijgen en vervolgens je portaal maken met alles wat daarbij hoort...

Ik begreep niet echt de truc om twee vliegtuigen op hetzelfde vlak aan elkaar te koppelen.

Heb je meer uitleg of misschien screenshots? 

Je neemt een liniaal van de lengte van je gewenste portaal als je die hebt en je zet hem waterpas

waarbij je aan elk uiteinde 4 palen plant, d.w.z. bij elke scharnierpen en rechts van elk open blad

En tussen deze palen leg je een koord dat waterpas komt te staan

Via deze niveaus heb je je planreferenties om een opening met een vierkante poort te kunnen hebben

Dan is het aan jou om te kijken of dit plan niet te veel offset geeft voor de onderkant van je poort  in gesloten stand

Als er te veel visuele vertraging is, is het mogelijk om een poort te maken die niet vierkant is

@+

Hoi gt22.

Voorlopig zou ik graag de hoogteverschillen van de binnenplaats willen digitaliseren, dan is de rest gemakkelijk (al gedaan)

Naar mijn mening zal ik inderdaad een liniaal en een waterpas gebruiken om een topografisch overzicht te maken. 

Nog steeds in mijn idee zet ik de verschillende punten op een plan. Ik herlas ze om een profiel aan te maken.

Dan neem ik het loodrechte vlak om hetzelfde te doen.

Aldus:

Dan neem ik de gladstrijkfunctie en die geeft dit:

Vanaf de voorkant:

en rechts:

Wat is er stom aan dit kruis in het midden...

Kijk naar de pyjama, gebruik de Surface-Smoothing-functie om je 2 zijden met elkaar te verbinden...

releve_de_pts.docx
3 likes

goog baan het werkt.

Het is waar dat ik rechte lijnen in mijn escisses heb gebruikt en geen splines

Het verandert alles.