Hallo
We werken in mechanisch gelast werk, en we identificeren alle carrosserieën op basis van hun positie in de ruimte (artikelnummer) en het onderdeel waartoe ze behoren. Meestal hebben we A1, A2, A3, enz. die deel uitmaken van kamer A en B1, B2, enz. die deel uitmaken van kamer B. Deze identificatie wordt bereikt via een aangepaste eigenschap die is opgeslagen in de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen (zie bijgevoegde afbeelding).
Maar deze eigenschap wordt niet standaard opgehaald in een tekening, je moet elke keer naar de eigenschap gaan zoeken (ik heb een ticket aangemaakt en kreeg bevestiging dat dit niet mogelijk was).
Dus een weg die ik zou willen verkennen, is het gebruik van Solidworks-artikelnummering. Maar deze is onafhankelijk en ik weet niet hoe ik hem met anderen moet samenvoegen.
Ik wil graag bubbels hebben en een stuklijstkolom (of tabel met gelaste onderdelen) die als volgt is gemaakt:
"Onderdeelnaam"": "Artikelnummer"-"Afkorting Assembly"
Waarbij "Assembly Afbreking" een lettercode is die aan het project wordt gegeven en die wordt opgeslagen als een eigenschap in alle delen van het project, meestal de afkorting van de assembly.
Dit zou dus de vorm aannemen van: A1-AB bijvoorbeeld.
Is het mogelijk om dit te doen in Solidworks 2021?
En zo nee, is het mogelijk om het onder PDM te doen? We hebben er geen, maar we zouden geïnteresseerd kunnen zijn als deze functie bestaat. Is het in het algemeen mogelijk om een eigenschap toe te wijzen aan een set bestanden die tot dezelfde assembly of hetzelfde project behoren onder PDM?
Alvast bedankt voor uw feedback
prp_liste_soudee.png