Número d'article (nr. artikel)

Hallo 

Ik wil graag in een gelast mechanisch onderdeel de artikelnummers op elk van de profielen kunnen markeren (afbeelding 1)

Als er een tekening wordt gemaakt en een tabel met gelaste onderdelen wordt geplaatst, is er een kolom "Artikelnr." die overeenkomt met de positie in de lijst met gelaste onderdelen die uit het onderdeel komen.

Wat ik graag zou willen is dit artikelnummer aan het profiel kunnen toevoegen.

Om dit te doen, maak ik een schets op het profiel en markeer ik handmatig de nummers die overeenkomen met de tabel in de tekening.

Deze stap is handmatig en ik wil deze graag automatiseren.

alleen kan ik de woning niet vinden Nr. artikel als ik in de kamer ben.

er is ook geen overeenkomst met een andere eigenschap (bijv. onderdeelnr., nummer...)

Het doel hiervan is om elk van de buizen te kunnen markeren die naar de lasersnede moeten worden gestuurd en vervolgens op elk van de buizen een nummer te hebben dat overeenkomt met de tekening, wat de montage van de gelaste monteur vergemakkelijkt.

Heb je ideeën? Een andere methode?

Bij voorbaat dank

1.png

Hallo

Het doel is om dit in VBA te automatiseren? Hoe voer ik de codes in? Is er een opzoektabel? Of is het al een aangepaste eigenschap of een deel van de bestandsnaam?

De enige optie die ik kan zien is om een "A" eigenschap aan te maken waar je het gewenste aantal invoert

Als u vervolgens uw nomenclatuursjabloon wilt maken waarin u deze eigenschap "A" oproept, verwijdert u de kolom met de standaardartikelnummers.

En wanneer u uw bubbels maakt om deze op uw eigendom A te richten

1 like

Hallo

U kunt het proberen met de eigenschap Onderdeelnummer die toegankelijk is in de eigenschappen van de gelaste onderdelen (klik met de rechtermuisknop op gelaste onderdelen in de boom en eigenschappen).

Deze woning is dan toegankelijk en kan in uw kamer worden opgehaald.

De eigenschap onderdeelnummer is mogelijk niet toegankelijk in het onderdeel, omdat deze specifiek moet zijn voor de tabel met gelaste onderdelen die u in de tekening maakt.

Om toegang te krijgen tot de eigenschappen van de gelaste onderdelen, moet uw tekst worden toegevoegd aan een van uw profielen, vervolgens klikt u op de link en kiest u het onderdeel waaraan de annotatie is gekoppeld en controleert u de eigenschap van de gelaste onderdelen (of u voert de tekst direct in: $PRPWLD:"ONDERDEELNUMMER"

1 like

Ik gebruik Smartprperties (Axemble Utility) op mijn lijst van gelaste lichamen die zichzelf automatisch hernoemt (CODE ARTIKEL+P01,...........) en waaraan ik bovendien andere eigenschappen toevoeg .

2 likes

Ik had niet gedacht dat ik dat in VBA zou doen... Het lijkt me te ingewikkeld.

De gelaste werkstuktafel is gewoon van de basis solidworks...  

Meer heb ik niet gecreëerd. dus ik weet niet echt hoe deze eigenschap (artikelnr.) is gemaakt...  

Zodra de tabel in de MEP is gemaakt, kan ik ook een tabel in de kamer maken die dezelfde nummers gebruikt die in de MEP staan. dus ik weet niet waar deze nummers zijn en ik weet niet hoe ik ze terug kan krijgen

Om Coin37coin te antwoorden, als ik doe wat je voorstelt, moet ik het handmatig doen en daarom kan ik net zo goed de artikelnummers handmatig nemen en de match maken.

om te antwoorden dargaud.anthony, ik begrijp je manipulatie niet (ter informatie heb ik EPDM)

Ja, je doet het de eerste keer handmatig. Maar daarna, als u uw formaten (in . DOT), bewaar je ze als een sjabloon en kun je ze dus van de ene op de andere keer oproepen

Het is dus zeker dat je handmatig een nummer opgeeft in je CAD, maar je houdt een link tussen de twee. Als u bijvoorbeeld een wijziging aanbrengt en uw nomenclatuur herschikt zichzelf (ja, het gebeurt), hoeft u in ieder geval de concordantie niet te controleren.

De helft van het merk, het is niet mijn dag!

In feite moet u een aangepaste eigenschap koppelen aan een schetstekstentiteit.

Ik heb goed nieuws, het is mogelijk en het antwoord is hier:

https://www.youtube.com/watch?v=LLrNP930zCg

Bewerken:

Zie deze zelfstudie om de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen te koppelen aan de eigenschappen van het onderdeel:

https://www.youtube.com/watch?v=k3Rd34FjWd4

@.PL

Het probleem met deze oplossing is dat je alleen de eigenschappen van het onderdeel kunt koppelen en niet die van de gelaste onderdelen.

Om dit met het artikelnummer te doen, zou je eerst de tekst van de schets op het gelaste onderdeel moeten kunnen hangen om toegang te krijgen tot je eigen eigenschappen.

Ik denk dat het niet mogelijk is om het onderdeelnummer (of artikelnummer) op deze manier op te nemen.

Zie deze zelfstudie om de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen te koppelen aan de eigenschappen van het onderdeel:

https://www.youtube.com/watch?v=k3Rd34FjWd4

1 like

Bedankt voor deze tutorial

Ik zal zien of het goed voor me is en dan valideer ik het antwoord

:-)

Tot gauw