Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om in een SOLIDWORKS-tekening een systeem te automatiseren dat het mogelijk maakt om bubbels in te voegen die het artikelnummer (positie in de nomenclatuur) en de naam van het onderdeelbestand op dezelfde regel weergeven (in een enkele klik natuurlijk). We hebben gezien dat er een soort functie is (bubbel met scheidingslijn) maar omdat onze onderdeelnummers (intern) relatief lang zijn, is de bubbel altijd te klein... Bij voorbaat dank
Bij mijn weten is dit niet mogelijk. Ik zou een oplossing hebben, maar het is niet in 1 klik gedaan. Laat het me uitleggen:
-Maak een weergave met alle bubbels (alleen de hulplijnen), die je indien nodig buiten de basiskaart kunt plaatsen.
-Plaats een aantekening op de weergave waar u uw plaatsmarkeringen en bestandsnamen wilt weergeven. Eenmaal in de tekstbewerking klikt u op de ballon die overeenkomt met uw component in de eerder gemaakte weergave (de ballon en de markering worden weergegeven) en voegt u de eigenschap toe die overeenkomt met de bestandsnaam die u hebt geïdentificeerd.
-Kopieer deze annotatie en plak deze in het volgende onderdeel. Dit is waar je rigoureus moet zijn, omdat je de tekst opnieuw moet bewerken om de tekstballon te vervangen door op de tekstballon te klikken op de andere weergave die overeenkomt met dit onderdeel...
Het is vervelend en het kan niet met 1 klik worden gedaan, maar het werkt, zelfs als de basismarkering verandert die deze volgt in de annotatie.
Geen gemakkelijke manier om automatisch in te bubbelen met een gepersonaliseerde bubbel, dus bleven we bij de eenvoudige bubbel en de informatie in de nomenclatuur, daarnaast neemt de eenvoudige bubbel veel minder ruimte in beslag in de MEP.
Daarna hoeft de persoon die het stuk leest alleen nog maar naar de stift te kijken en naar het bijbehorende artikelnummer te kijken
Als alternatief kunt u een omcirkelde notitie maken met de links van de functie en het artikel erin. Het enige nadeel is dat je ze handmatig moet plaatsen.
Ac Cobra 427, ik was met het idee gegaan om de regels code in de instellingen van de bubbels in te voegen en vervolgens de tekst van de bubbel. Maar ik weet niet de regel code om de positie weer te geven, maar ik weet wel die voor de bestandsnaam:$PRPMODEL:"SW-File Name". Ik wil graag de regel code voor de positie toevoegen voor die voor de bestandsnaam.
Als je deze eigenschap kent, zou je deze dan met mij kunnen delen. Bij voorbaat dank
Wanneer je een notitie maakt, kun je een link naar de kamer maken door het handpictogram te gebruiken dat naar de tekst wijst. Zie bijgevoegde afbeelding
Ik heb geprobeerd je manip om de regel code van het NO. artikel te krijgen, maar ik kon het niet vinden. Ik denk dat de Pos gekoppeld moet zijn aan het artikelnummer en daarom kunnen we de regel code niet vinden.
Als u een notitie maakt in de merktekening en op het handpictogram klikt dat de tekst toont; Je graaft je erin en er zijn zeker de twee schakels die je nodig hebt.
Ik zocht en vond een tekening met wat je wilt. Wanneer je de bubbel selecteert, ga je naar de PropertyManager en selecteer je in de instellingen van bovenaf:
Cirkelvormige scheidingslijn na in het beste geval, dan in ballontekst, artikelnummer of aangepaste eigenschappen, en in de onderste tekst, hetzelfde als ballontekst. Dat is aan jou om te zien en dan neem je op in stijl.