Hallo
Het maakt niet uit hoeveel ik overal heb gezocht (essays, youtube, help...) Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een kolom op te nemen voor de locatie (folio, rij, kolom) van een onderdeel in de nomenclatuur?
Bij voorbaat dank.
Hallo
Het maakt niet uit hoeveel ik overal heb gezocht (essays, youtube, help...) Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een kolom op te nemen voor de locatie (folio, rij, kolom) van een onderdeel in de nomenclatuur?
Bij voorbaat dank.
Ik heb de nomenclatuursjablonen doorzocht, maar het is genoeg om te verdwalen!
Heb je het over de locatie van het componentbestand?
Ah, ik heb niet gezien dat je het hebt over Solidworks Electrical ... Ik weet het niet, sorry.
Hallo
Aangezien het niet mogelijk is om kolommen toe te voegen voor de locatie in de stuklijstsjabloon, raad ik aan om de combinatie van een materiaalstuklijst en het aanpassen van componentmarkeringen te gebruiken.
In deze oplossing moet u ermee instemmen om al uw symbolen te lokaliseren door de locatie op te nemen, bijvoorbeeld voor de M1-motor: M1 - COL:10 - L:2
Om dit te doen, kunt u de registratie van componenten op projectniveau aanpassen (Project Configuration\Coordinate Systems\). Gebruik de aangepaste cueing-modus en een formule zoals: FIL_TAG + COM_ROOT + COM_NO + "COL:" + SYM_COL + "L:" + SYM_LIN
Voor de nomenclatuur kiest u de nomenclatuur van apparatuur met de titel "ReferenceByTagWithFileNumber_Metric" die de kolom "Bestand" of Bestand bevat, met andere woorden het folionummer.
Met de kolom "Oriëntatiepunt" kunt u de locatie van de kolom en rij kennen en de kolom "bestand" van het folio.
Als u voor een onderdeel meerdere symbolen hebt (bijv. aan/uit-schakelaar op folio 10 en de spoel op folio 30), is het folionummer van het onderdeel dat in de nomenclatuur zal verschijnen dat van het 1e symbool dat in uw project is ingevoegd. Dit is het geval in het schermvoorbeeld waar sommige componenten een symbool hebben op een synoptici (folio 11) en een andere op de multithreaded (folio 21,22).
Goed ontwerp.
Hallo
er is inderdaad een oplossing, de namen zijn een beetje lang, maar alleen al door de foliio als voorvoegsel te plaatsen (11KA1, 13YV2...) kan het mogelijk zijn om + gemakkelijk de componenten te vinden.
Dank u voor uw bijdrage.
Vriendelijke groeten.