Hoi allemaal
Allereerst de beste wensen aan iedereen.
In het bedrijf hebben we CAD dat SolidWorks gebruikt en CAM dat NX gebruikt voor programmering. Het gebeurt van tijd tot tijd dat de FAO ons in NX laat assembleren.
Het probleem is dat de bestanden die in NX zijn gemaakt, totaal onbruikbaar zijn in solidworks ........ Er is dus geen wijziging mogelijk.
Is er een compatibele extensie tussen de twee softwares?
Bij voorbaat dank,
Michael.
Iets meer dan 5 jaar geleden werkte ik aan NX en een deel van de groep had Solidworks. Er bestond toen nog geen loopbrug, we moesten de verbouwing onder de knie krijgen...
Aan de andere kant importeer je normaal gesproken lichamen, denk ik? Zodat je ze achteraf kunt veranderen?
Te zien bij uw resellers/integrators, maar ik heb persoonlijk twijfels over een eventuele extensie (maar ik hoop dat ik het mis heb).
Dank je wel Matthieu,
De .step verhuizing gaat goed. Ik kan zonder problemen openen. Maar ja, ik moet alle modellering van de montage opnieuw doen als ik deze wil veranderen.
Als er maar één of twee delen zijn is het prima, ik maak weer een naaf om een materiaaltoevoeging te maken en dan boor ik er een gat op.... Aan de andere kant, als er 50 of 100 stuks zijn, is het iets moeilijker.
Hallo @michel.janicot
Kijk naar datakit, het is waarschijnlijk de moeite waard aangezien het een plug-in is en voor de kosten van een uur BE maak je al snel winst.
bovendien heb je sinds versie 2017 SOLIDWORKS 3D Interconnect . Je moet kijken hoe je het kunt verkrijgen. Dit is normaal gesproken inbegrepen in de premium- en PRO-versie
Vriendelijke groeten
Hello@Michel
Ik heb gecontroleerd of het goed is sinds 2017, aan de andere kant, is het gerelateerd aan PDM, ik denk niet, maar om te controleren.
Bekijk hier hoe je dat doet
en hier is de release note [[ SOLIDWORKS 3D Interconnect is beschikbaar in SOLIDWORKS 2017. Het ondersteunt alle vier de native CAD-formaten: Autodesk® Inventor, PTC®/CREO, Siemens™ NX en SOLID Edge®. Bovendien hebben SOLIDWORKS Premium-klanten de mogelijkheid om een vijfde formaat, CATIA V5-modellen, te openen zonder een aparte CATIA V5 Translator-licentie aan te schaffen.
SOLIDWORKS 3D Interconnect is standaard ingeschakeld.]]
Vriendelijke groeten
Hallo.
Met een kleine vertraging.
Maar voor de overdracht tussen NX en Solidworks zijn er niet veel mogelijkheden. Wat de methoden ook zijn, we verliezen altijd de bouwboom. Datakit, Caddoctor, 3Devolution, Stap op alleen het herstellen van een vaste dode.
Om de snelheid en kwaliteit van de overdracht tussen NX en Solidworks te verbeteren, is het beter om opname in Parasolid-formaat te gebruiken. De 2 programma's maken gebruik van de Parasolid grafische engine en daarom ligt de conversie zo dicht mogelijk bij de interne beschrijvingen van de geometrische oppervlakken. U hoeft alleen maar op de versie van Parasolid te letten om deze aan te passen aan de versie die beide software gemeen heeft.
De enige conversie die een boom grotendeels kan nabootsen, is het lezen van het PTC wildchill-bestand (ik heb het niet geprobeerd met Creo) door Solidworks.
SOLIDWORKS 3D Interconnect : is een module die veel formaten leest, en een geïmporteerd formaat geeft zoals de stap, parasolid. Aan de andere kant behoudt het een externe link met het originele bestand. Daarnaast kunnen wij geen importcontroles uitvoeren. Soms eindigen we met massa's = 0 of onmogelijkheden om te bezuinigen.
Vriendelijke groeten.
1 like