Hallo
In een invoeg-MEP-object van het model, hoe het aantal randen terug te geven waar een afschuining of filet is toegepast.
Met een macro ... ???
Hallo
In een invoeg-MEP-object van het model, hoe het aantal randen terug te geven waar een afschuining of filet is toegepast.
Met een macro ... ???
Goedenavond
Een kleine screenshot helpt ons om je probleem beter te begrijpen ;-)
Ook wat bedoel je met ""breng het aantal randen waar een afschuining wordt aangebracht"" persoonlijk begreep ik het niet!
Vriendelijke groeten
Hallo
Een klein voorbeeld:
In een 3D kies ik 2 randen en breng ik een afschuining aan van 2 tot 45°
In de MEP doe ik het invoegobject van het model;
Afmetingen van 2 en 45° worden weergegeven als een kwaliteit:
Ik wil graag als (x2)5 en (x2)45° of op zijn minst de variabele van het aantal randen 2 hebben dat verschijnt
Hallo @olivier.david
Ik weet niet eens of SW weet hoe dat te doen (het doet het voor hole repeats, maar voor afschuiningen ????)
AMHA-afschuiningen zijn objecten met een volume die niet te onderscheiden zijn van andere extrusies, materiaalverwijdering uit het model. Met andere woorden, het zijn geen opmerkelijke of gecategoriseerde objecten zoals de gaten die met de boorwizard zijn gemaakt en die de juiste variabelen genereren.
Dezelfde opmerking voor een macro, maar laten we wachten op de mening van de sterke macro-jongens die wonderen verrichten zonder door de grot van Lourdes te gaan
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik ben het met @Zozo_mp eens.
Een macro kan mogelijk de functie vinden die is gebruikt om de afschuining te maken en daarom de geselecteerde randen tellen.
De grote problemen zijn:
- we kunnen een oppervlak hebben geselecteerd;
- Er kan tangens voortplanting zijn.
Misschien is dat de reden waarom de functie niet native bestaat.