Sjabloonobjecten: hoe werkt het?!

Hallo

Ik erger me soms aan de tool "Modelobjecten" als ik een plan maak. Ik creëer een aanzicht, en een detail in dat aanzicht.

Als ik het detail wil dimensioneren met objecten van het model, wil het dat soms niet doen en verschijnt er een venster:

"Er wordt geen rib ingebracht. De afmetingen van de Ext-functie-... kan worden ingevoegd in de tekeningweergave... ".

Kunnen we de tool dwingen om de afmetingen van de gevraagde functie in te voeren? Het doel is om via de MEP deze ribben te kunnen modificeren.

Bij voorbaat dank:)

Hallo

Ja, u kunt een enkele functie kiezen, u moet deze instellen in de beheerder aan de linkerkant, en vervolgens op de functie in de 3D of in de boom klikken (die u standaard met de "C"-toets kunt laten verschijnen, wanneer deze niet zichtbaar is vanwege de beheerder):

http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_INSERT_MODEL_ITEMS.htm?id=c2c3ba50362340b991ac0dcb432c134f#Pg0&ProductType=&ProductName=

Geselecteerde functieHiermee worden de objecten van het geselecteerde object in het grafische gebied ingevoegd.
model_items_selected_feature.gif

Hallo

Voor dimensies die  niet worden geïmporteerd, kan de detailweergave te klein zijn en zijn de bijlagen van de in te voegen dimensies mogelijk niet opgenomen. U moet de cirkel met details vergroten, de afmetingen invoegen en de cirkel opnieuw verkleinen.

Soms moet u de afmetingen in de bovenliggende weergave invoegen en overbrengen naar de detailweergave

In ieder geval een goed initiatief om de afmetingen van het model te gebruiken, waarom zou je het werk twee keer doen?

2 likes

Hallo

Zelfde antwoord als yoan, vaak werkt het importeren van de modelafmetingen in detailweergaven niet zo goed. Van mijn kant ben ik heel vaak gedwongen om ze uit de bovenliggende weergave te slepen om het goed te laten werken.

Remi

Hallo

Als de noteringen niet worden geïmporteerd. Dit komt over het algemeen omdat het plan dat is gebruikt om de schets te maken niet parallel loopt aan het aanzicht van de tekening. Ook het zicht op de zijkanten moet de juiste oriëntatie hebben.

@+

1 like

Zoals @DTS zegt, verschijnen de afmetingen volgens de annotatieplannen waar ze zijn gemaakt.

1 like

Inderdaad, de afmetingen verschijnen volgens het plan. In het geval dat dit niet het geval is, verschijnt er een vak waarin dit probleem wordt gespecificeerd.

In mijn geval is de dimensie correct geplaatst in mijn hoofdweergave, maar ik wil niet in detail treden, of ik nu wel of niet "Duplicaten elimineren" aanvink

Ik zal zo snel mogelijk een foto maken!

Hallo

Voor detailweergaven is het normaal gesproken mogelijk om dimensies te kopiëren en te plakken van de hoofdweergave naar de detailweergave (sleep de dimensie door de G- en CTRL- of SHIFT-toetsen ingedrukt te houden, van de ene weergave naar de andere). Anders kunt u een detailweergave van de hele kamer maken. Je importeert de odds en verkleint daarna de oppervlakte.

@+