Hallo allemaal ,
Ik heb dit stuk waaruit ik graag de informatie van de tussenliggende secties zou willen halen en ik wilde weten of het mogelijk was om oppervlakken te creëren/definiëren uit het maken van scheidslijnen.
Als het niet mogelijk is of als er een andere methode is, ben ik er helemaal voor!
capture.jpg
Hallo @Romain Dromard
Totdat mijn kleine kameraden je een beter idee geven, is dit wat ik zal doen.
1° Maak plannen op de plaatsen waar u uw scheidingen wilt hebben.
2° Maak een plan dat zich buiten de kamer bevindt, maar evenwijdig loopt aan de gemaakte N plannen.
3° Maak een schets met een eenvoudige cirkel waarvan de diameter groter is dan de grootste diameter van het stuk.
4° Materiaal verwijderen tot aan het 1evlak
5° Maak een schets op het plan dat wordt gebruikt met de duplicaatfunctie, dit geeft u de exacte vorm van de omtrek op de plaats van het snijden. De meetfunctie geeft u de omtrek, het gebied, enz...
6° Maak een blok van de verkregen schets.
7° Als je de verschillende blokken hebt en je plaatst ze op vlakken, dan kun je alle gladstrijken die je wilt (of wat dan ook).
Vriendelijke groeten
Hallo @Romain Dromard
2° Maak een plan dat zich buiten de kamer bevindt, maar evenwijdig loopt aan de gemaakte N plannen.
3° Maak een schets met een eenvoudige cirkel waarvan de diameter groter is dan de grootste diameter van het stuk.
5° Maak een schets op het plan dat wordt gebruikt met de duplicaatfunctie, dit geeft u de exacte vorm van de omtrek op de plaats van het snijden. De meetfunctie geeft u de omtrek, het gebied, enz...
7° Als je de verschillende blokken hebt en je plaatst ze op vlakken, dan kun je alle gladstrijken die je wilt (of wat dan ook).
Vriendelijke groeten
Hallo
Vriendelijke groeten
Hallo
Ja, dat is mogelijk. Zodra de scheidingslijnen zijn gemaakt, selecteert u er een en vervolgens Plat oppervlak.
en er ontstaat een oppervlak aan de scheidslijn.
Anders is er het snijgereedschap: Insert/Cut dat ook handig kan zijn.
Of maak plannen waar u ze wilt hebben en gebruik de kruispuntcurve.
2 likes
Dank jullie allebei!
Het snijgereedschap was de oplossing die ik zocht, omdat ik de informatie uit de tussenliggende secties moest halen en met schetscreaties is het geweldig!
1 like