Automatische nieuwste EPDM-versie

Hallo allemaal,

Ik wil graag automatisch de nieuwste versie van de bestanden in een map verkrijgen telkens wanneer ik verbinding maak met mijn EPDM.

Heeft iemand een truc om dit te kunnen doen?

Bij voorbaat dank

Hallo

De optie vind je hier:

http://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/02/04/2013/epdm.jpg

Ik ken deze optie, maar het werkt voor alle bestanden zonder uitzondering, maar ik wil het doen, maar alleen in bepaalde mappen.

Ok, dus ik denk niet dat het mogelijk is... behalve om een macro (klein programma) in VBA te maken om dit te doen door op een knop te drukken of met regelmatige tussenpozen.

Zoals hier te zien is:

http://blog.capinc.com/2012/05/managing-local-cache/

U kunt de cache legen, maar er is geen andere oplossing dan de eerder voorgestelde.

Hallo 

Met de CacheRefresh-tool van de myPDMtools-suite kunt u de mappen specificeren waar u de nieuwste versies van de bestanden moet ophalen.

De trigger wordt handmatig gedaan of met het maken van een Windows-taak (bijvoorbeeld bij het inloggen)

Voor meer informatie: http://www.lynkoa.com/store/mycadfr/mypdmtools/presentations-pdm-tools.html

2 likes

Als programmeren in VBA geen probleem is, is het vrij eenvoudig.

Anders kan ik de macro doen voor heel goedkoop!

Zoals @prossignol al zegt, is CacheRefresh DE oplossing voor uw behoeften.

Ik heb het gebruikt om documentsjabloonmappen en SW-instellingen te vernieuwen (de nieuwste versies op te halen,... opgeslagen in EPDM. Het wordt één keer per week uitgevoerd, op maandag om 12.30 uur via de Windows Task Scheduler, wanneer de meerderheid van de gebruikers niet meer achter hun computer zat, dus in verborgen tijd.

Zeer efficiënt en betrouwbaar!

1 like

Met ePDM 2014 is het mogelijk om de nieuwste versie van alleen een map te krijgen (voor een groep of voor een gebruiker). Maar ook om automatisch de lokale cache van een directory te legen om de laatste versie te verkrijgen en later te raadplegen.

Bijvoorbeeld: voor de groep BIBLIOTHECARIS kunt u zeggen dat u de nieuwste versie moet ophalen (ververs de map) voor de bibliotheekmap wordt dit alleen gedaan wanneer u verbinding maakt met de kluis. Als je elke dag je werkplek afsluit, heb je de laatste versie als je inlogt.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan 'wis de cache wanneer de verbinding wordt verbroken'

obtenir_la_derniere_version.png
2 likes

Hallo 

Ik wil dit bericht opnieuw lanceren omdat ik een soortgelijk probleem heb. Dat wil zeggen, automatisch de nieuwste versie van meerdere bestanden in meerdere mappen krijgen.

Om precies te zijn, ik heb een macro geschreven om een 3D-bestand te kunnen openen met de juiste configuratie, eerder geselecteerd door de gebruiker en de bijbehorende tekening. Deze bestanden staan nu in de EPDM-kluis, maar als ik de macro uitvoer zonder de nieuwste versie handmatig te hebben opgehaald, zit er een bug in de code.

Wat ik zou willen doen om te beginnen is het controleren van de verbinding met de EPDM (indien nog niet gedaan MsgBox aangevend dat je moet verbinden) en vervolgens of de laatste versie van de gewenste bestanden wordt opgehaald. 

Dus is het gemakkelijker om een macro te gebruiken om ze op te halen of de optie "cache wissen bij verbreking" of "activeer de lros-cache van de verbinding"? 

Hartelijk dank voor uw antwoorden!

Misschien is het beter om een nieuw onderwerp te openen??

Pas op dat u niet mengt: 

"Download de versie... " en "Download de nieuwste versie"

omdat "het verkrijgen van de nieuwste versie" van toepassing is op kinderen, en er zelfs voor zorgt dat ze een toekomstige versie worden in relatie tot de moeder, en daarom zal het geen TQC zijn.

Dit principe van "latest version" is sterk verbonden met de werkwijze: een onderdeel moet "backwards compatible" zijn!!