Hallo, ik zou graag de openingen van dit stuk willen vullen ter hoogte van de gebogen vorm.
Bedankt voor je hulp
image2.jpg
Hallo, ik zou graag de openingen van dit stuk willen vullen ter hoogte van de gebogen vorm.
Bedankt voor je hulp
Hallo
Ik denk dat een extrusie van de onderkant van de opening naar het oppervlak niet zal werken (maar waarom zou je het niet proberen).
We kunnen dan een scan overwegen met een normale schets naar het Z-vlak, en vervolgens een van de curves gebruiken om als geleidingscurve te dienen.
Ik vond de functie die ik zocht : "oppervlakken verwijderen en discontinuïteiten opvullen":
Vlakken op een veelhoekig lichaam verwijderen en discontinuïteiten opvullen:
1) Klik op Gezicht verwijderen op de werkbalk Oppervlakken of klik op Invoegen, Gezicht, Verwijderen.
De Delete Face PropertyManager verschijnt.
2) Selecteer in het grafische gebied de gezichten die u wilt verwijderen.
De namen van de gezichten worden weergegeven in het vak Te verwijderen gezichten .
3) Klik onder Opties op Verwijderen en Gaten opvullen.
4) Klik op OK .
De vlakken verdwijnen en de aangrenzende vlakken breiden zich uit tot een oppervlak zonder discontinuïteiten.
Zie de bijgevoegde afbeelding of op de help:
http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DELETE_FACE.htm
EDIT: vergeet niet om ook de afschuiningen in de te verwijderen oppervlakken te selecteren.
Of doe Invoegen/Gezicht/Verwijderen. Selecteer ALLE gezichten die u wilt verwijderen en bevestig.
Het geeft ook zeer goede resultaten.
Hallo
Heeft u geprobeerd in surfacics? Persoonlijk is dat wat ik zou doen:
- Offset van alle binnenoppervlakken tot 0 mm
- Herstel oppervlakken om gaten op te vullen
- Vervolgens dikker maken om weer volume te krijgen
Wat denk je?
U kunt een functieherkenning (als u de mogelijkheid heeft) alleen proberen op de bewerking die u wilt verwijderen.
Daarvoor gebruik je de "featureworks" functie met de "interactive recognition" optie (of iets dergelijks)
Je laat hem eerst het verlof erkennen en daarna de verwijdering van de materie.
Als de functie niet beschikbaar is:
U kunt een extrusie van het inf-vlak uitvoeren om het gat te dichten en vervolgens materiaal verwijderen door te scannen om het gebogen gezicht na te bootsen.
Er kan een oplossing zijn door de gaten met oppervlakken te dichten en daarna op te vullen, maar ik weet niet genoeg over het oppervlak om je meer te vertellen.
Hoi @ g.becuwe
Zie deze tutorial
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/la-fonction-permettant-de-supprimer-la-face-dans-solidworks
@+ ;-)
Hallo;
Gaat door de onderkant; Schets het door de randen te verzamelen (pictogram Functies converteren).
Extrudeer vervolgens de materie naar het gebogen oppervlak, voeg uw functie goed samen om slechts één lichaam te hebben.
Om de afschuining van je rechthoekige vormen in te halen, kan naar mijn mening alleen een veeg het doen, je hebt de 3 nodig die je ziet met de verborgen randen om je probleem beter te waarderen.
Ik zou neigen naar een extrusie van de onderkant van het onderdeel naar het oppervlak.
Het kan zijn dat u dit meerdere keren moet doen, afhankelijk van de herkenning van het (de) oppervlak(ken).
Ik heb de openingen ingevuld, maar nu moet het het profiel van de "curve" vorm volgen
Dank u voor uw antwoorden
_Esquisse naar het middelste vlak van de vorm
_Sélectionnez de oppervlakken waaruit de gebogen vorm bestaat
_Ouitls/Schetshulpmiddelen/Kruispuntcurve
Dit geeft je het profiel
Ik heb een snijpuntcurve verkregen, welk gereedschap moet ik dan gebruiken om een materiaalverwijdering volgens deze curve uit te voeren?
Dank u voor uw antwoorden
Inbrengen/Materiaal verwijderen/Scannen.
Voordat u dit doet, moet u ook een schets van het profiel hebben om te scannen.
@ Benoit @ G.Becuwe
Ik heb een tutorial gepost
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/la-fonction-permettant-de-supprimer-la-face-dans-solidworks
Kijk, het is supereenvoudig elementair
Functie voor verwijderen en vullen
@+ ;-)
@GT22
Het is supereenvoudig als het basisbestand schoon is. Anders kan het snel veranderen in het aanbrengen van een verband op een houten been!
@ g.becuwe
Is er een manier om de rol te krijgen?
De oplossing zal gemakkelijker te vinden zijn!
10 april, 2014 - 10:38 | /!\ Meld misbruik
@GT22
Het is supereenvoudig als het basisbestand schoon is. Anders kan het snel veranderen in het aanbrengen van een verband op een houten been!
In reactie op je antwoord, zie de tutorial, de opmerkingen en je zult het me vertellen
Zelfs als het een geïmporteerde comp het werkt
Om het te proberen en te zeggen wat we denken
@+ ;-)
Hallo, het spijt me, ik moest dit stuk even opzij leggen.
Dus ik kom terug met hetzelfde onderdeel, maar een geleidingscurve die me een fout geeft met de scanfunctie.
Ik dank u bij voorbaat voor uw antwoorden en nogmaals mijn excuses voor het wachten.
Ik heb de video ook in tutorials bekeken, maar op mijn stuk kan ik het niet doen :-(
Vriendelijke groeten
Als we naar je afbeelding kijken, kunnen we zien dat er een oppervlaktelichaam is. En het suggereert dat dit uw basisvolume is.
Ik zie dat je de functie "Gezichten verwijderen" hebt gebruikt. Heb je de optie "Verwijderen en opvullen", "Verwijderen en gaten opvullen" of gewoon "Verwijderen" aangevinkt?
Als je deze optie "Verwijderen" aanvinkt, is je dichtheidslichaam een veelhoekig lichaam geworden (wat ik denk omdat sommige randen blauw zijn geworden, een teken van een discontinuïteit van het oppervlak).
Als dat zo is, verander dan deze optie (als de functie het oppervlak wil oplossen!) en het zal uw boom vereenvoudigen, of u zelfs behoeden voor extrusies en vegen!
Als de functie "Gezicht verwijderen" met de optie "Verwijderen en vullen" of "Discontinuïteiten verwijderen en opvullen" de eerste keer niet wil werken, doe het dan in 2 keer, beginnend met het verwijderen van de kleine blaadjes en dan door de zakken gaan.
Tot slot, bij je scanvraag, kan het zijn dat je profiel (cirkel) elkaar kruist tijdens de baan, laat me het uitleggen: als je cirkel bijvoorbeeld 25mm in diameter is, en je baan heeft een plek met een ingetrokken straal van bijvoorbeeld 15mm, dan zal de bovenkant van je cirkel kruisen :-/ Controleer dus de minimale straal van je traject.
Zo ja, teken dan in plaats van een cirkel een halve cirkel!
Ik weet niet of je me volgt?!?!
Succes