Office365 en Solidworks 2017

Hallo

Ik ben net geïnstalleerd met het Office365-pakket op mijn computer, dus update van de Excel-versie. Sindsdien ben ik niet in staat geweest om de Excel-tabellen te openen die gekoppeld zijn aan mijn artikelfamilies. Dit lukte me door vooraf excel te openen, maar toen ik het SW-crashbestand sloot, moest ik alles sluiten via de taakbeheerder!

Moet er een configuratie worden gemaakt onder SW2017?

Zie de compatibiliteit van Sw en Excel op de bijgevoegde link.

Naar mijn mening is uw versie te recent en niet compatibel. Het enige dat overblijft is het verwijderen en opnieuw installeren van een compatibele versie.

http://www.solidworks.fr/sw/support/SystemRequirements.html

1 like

Bedankt sbadenis, maar ik vind het leuk om te kunnen... Ik heb het gevoel dat ze het leuk zullen vinden :) :) :)

Ik laat de post open voor het geval iemand een antwoord heeft , laten we meer zeggen ... Positief!

Hallo

Solidworks 2017 werkt met het Office 365 Pack (dat is wat ik op mijn pc heb), maar het lijkt mij dat je eerst het Office Pack moet installeren en daarna Solidworks.

Vriendelijke groeten

2 likes

Er zijn verschillende versies van Office 365 beschikbaar.

Welke versie van Excel wordt gebruikt?

Bestand/account dan over excel en kijk naar de versie. (klik op de ? om de versie met het jaartal te zien)

Versie 1810

Halfjaarlijkse kanaalversie 1803 (build 9126.2295), bijgewerkt op 9 oktober 2018 (zie HIER).

Vriendelijke groeten

Als we geloven wat hier geschreven staat, dan zou sbadenis wel eens gelijk kunnen hebben... En dan is het voor veel mensen misschien niet zo grappig!!

Vriendelijke groeten

2 likes

Pas op dat u versie niet verwart met jaar, we zijn in versie 2016 maar bouwen ook 1810.

Je moet op about excel klikken (cirkel in rood) om het jaar te zien (zie bijgevoegde afbeelding)

version_excel.png
1 like

Ik heb altijd te maken gehad met de moeilijkheid om Office 365 2017 op OS Linux te installeren. 

dus dat is precies wat ik heb: Microsoft Excel voor Office 365 MSO (16.0.11001

20064) 32-bits

Hallo

Uit de Solidworks-kennisbank:

Ondersteunt de SOLIDWORKS-software® het gebruik van de Microsoft Office 365-software®®?

Ja en nee. De Microsoft Office 365-software®® maakt gebruik van het software-as-a-service (SaaS)-abonnementsmodel. Dit betekent dat Office 365 de meest recente versies en updates van Office-applicaties bevat. Omdat Office 365 altijd de nieuwste versie van Office-applicaties is, zullen er periodes zijn waarin de SOLIDWORKS-software Office 365 NIET ondersteunt. Deze perioden zijn tijdelijk, terwijl de ondersteuning voor de nieuwe versies van Office-applicaties wordt gevalideerd en gepubliceerd op de pagina SOLIDWORKS-systeemvereisten (https://www.solidworks.com/sw/support/SystemRequirements.html).

Vanaf 24 september 2018 bevat de Office 365-software Office 2019-applicaties. Op dit moment ondersteunen geen versies van SOLIDWORKS-applicaties® Office 2019 en kunt u problemen ondervinden met de verschillende functies die Excel-functionaliteit gebruiken (ontwerptabellen, vergelijkingen, enz.). Ondersteuning voor Office 2019 is gepland voor een servicepack van SOLIDWORKS 2019.

In principe voorlopig niet compatibel met de versie 2018/2019, dus 2017 nog minder geluk. Daarna is het de loterij zoals elke software/driver die niet compatibel is gecertificeerd door Solidworks.

2 likes

Hallo

Welnu, na contact te hebben opgenomen met SW-ondersteuning, wordt de informatie van @d.roger en @Cyril.f bevestigd.

Voorlopig geen oplossing, het probleem is gemeld bij de uitgever...

Het lijkt er echter op dat u door eerst Excel te openen nog steeds toegang hebt tot de artikelfamilies om ze te wijzigen.

Dank u allen