Hallo
Ik wil de tool Swipe
Volume Operation op meerdere lijnsegmenten gebruiken. Op dit moment kan ik het niet.
Ishet mogelijk om een geleidingscurve te kiezen die een onderbroken lijn is of met andere woorden een opeenvolging van lijnstukken?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
Hallo
A priori ja. Maar de geleidingscurve moet een enkel element zijn. Als je pad bestaat uit verschillende onafhankelijk gemaakte segmenten, moet je ze eerst in elkaar zetten.
Om dit te doen, moet u het verbindingspictogram
in de werkbank voor draadframe en oppervlakteontwerp gebruiken.
2 likes
Geweldig bedankt voor je antwoord.
Aan de andere kant is je beeld van de functie die voor mij erg nuttig zou zijn niet voorbijgegaan.
Kunnen jullie het naar mij terugsturen?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
Hallo nee, de segements moeten continu zijn in tangiance en een zorgvuldige "draaipunt" -verhouding zijn tussen de breedte van het profiel en de kromtestralen van de geleider .
Als u de Catia DOC heeft geïnstalleerd, selecteert u gewoon een opdracht (pictogram) en drukt u vervolgens op F1, u vindt meer informatie over de scans
Uittreksel uit het CATIA DOC

1 like
OK. Heeft u een idee om aanpalende segmenten (onderbroken lijn) snel op te vullen?
Misschien slangen of leidingen? (Dat heb ik niet)
Edit: Tenzij er slechts twee gebroken ségments.
+ 1 @Chamade
Zoveel als voor mij werkt (Rib) als de segmenten coplanair zijn (met 2 is dat altijd het geval).

EDIT: een verduidelijking: als u de beperking van de rib niet gebruikt, werkt de rib op niet-coplanaire segregaties .
1 like
"Als je traject bestaat uit meerdere onafhankelijk gecreëerde segmenten, moet je ze eerst in elkaar zetten."
Kunt u mij vertellen hoe "assembleren" eruit ziet voor lijnen, zodat ik het kan vinden?
De assemblagefunctie heb ik gevonden in de workshop Generative Shape Design

De manip (bestaande uit het samenstellen van segmenten van lijnen) werkt.
Bedankt