SolidWorks Gebruiksoptimalisatie en Statistieken

Hoi allemaal

Ik heb een vraag over het optimaliseren van het gebruik van SolidWorks.

Het volgt ook op de Lynkoa Tour die er eerder was.

Is het mogelijk om statistieken te maken over het gebruik van de functies die door een gebruiker worden gebruikt volgens de gebruikte "modules"?

Dat wil zeggen, is het bijvoorbeeld mogelijk om in de module "kamer" te weten welke functies ik het meest gebruik?

Hetzelfde geldt voor de modules "schets", "montage", "plan".

Dit alles om de bewegingen van bijvoorbeeld de muis (of andere) beter te configureren.

Bij het instellen van muisbewegingen stel ik me bijvoorbeeld een knop voor "Instellen volgens uw gebruik van SolidWorks".

Dat wil zeggen, SolidWorks zou statistieken hebben gemaakt over ons gebruik van de software en zou ons kunnen bieden wat we nodig hebben om het beter te gebruiken:

- Geoptimaliseerde muisbewegingen

- Optimalisatie van de S-toets

- Optimalisatie van sneltoetsen

-enz.

Is het mogelijk om dat te doen? Zo ja, hoe?

Zo niet, hoe zorg je ervoor dat SolidWorks deze functie codeert?

Bedankt.

Luke

Hallo @Luke 

Ik ben er niet van overtuigd dat het optimaliseren van de toegang tot functies een aanzienlijke tijdsbesparing oplevert.

Met de verschillende snelkoppelingen voor toetsenbord, muis en 3D-muis valt het al mee.

Vooral omdat je, afhankelijk van wat je doet, niet dezelfde functies gebruikt.

Ik besteed misschien meer tijd aan het nadenken over de functionaliteiten van het onderdeel of de ASM dan aan het maken van schetsen, extrusiefuncties of materiaalverwijdering enz.

Kijk objectief naar het aantal snelkoppelingen of snelkoppelingspictogrammen dat u daadwerkelijk gebruikt van alle aangeboden snelkoppelingen.
Persoonlijk gebruik ik 26 sneltoetsen, een twintigtal pictogramtoetsen, 10 muissneltoetsen en 5 met de 3D-muis, waarvan de handigste de "Fit"-functie is

Het is bekend dat alles meer gebeurt tussen de stoel en het toetsenbord dan bij extra functies. Wat zijn van de laatste vier versies de nieuwe functies die je gebruikt (die je hebt overgenomen) en hoeveel tijd heb je besteed aan het ontleden van alle nieuwe functies bij elke release?

Soms, met zeer jonge collega's of studenten die me vertrouwen, zeg ik tegen hen: laat me je scheppingsboom zien en ik zal je alles vertellen wat je in de toekomst kunt veranderen om sneller te gaan in de aanpassingen en zodat je creaties overdraagbaar zijn op anderen en dat ze onderhoudbaar zijn.

Vaak heb ik sneller om het stuk opnieuw te doen dan om het terug te nemen, omdat het is gebouwd als een goret. Ik ben er zeker van dat u, die ervaren bent en die van goed uitgevoerd, vierkant en schoon werk houdt, zult begrijpen waar ik het over heb.

Een ander punt voor informatie , SW is zeker meer bezig met het ontwikkelen van de nieuwe SW die het volledig zonder Windows zal doen en volledig Cloudist (cloudoperator) zal zijn dan het brengen van het type functionaliteit dat u noemt.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo Lukas,

Ik bevestig wat ZOZO uitdrukt...

Het belangrijkste is om het zo eenvoudig mogelijk te maken, zodat uw 3D zo snel mogelijk kan worden gewijzigd.

Dan ben jij de snelkoppelingen die ze maken op basis van je werkgewoonten. Ik geef er de voorkeur aan om de standaard SW-configuratie te verlaten om altijd te weten waar de tools zijn, vooral als je de service doet die je niet hebt je gebruikelijke pc...

Vriendelijke groeten.

@+.

AR.

Hallo

Iedereen zoekt zijn geluk waar hij denkt het te zullen vinden.

Het zou interessant kunnen zijn om deze statistieken te zien, maar aan mijn kant als zo'n logboek bestaat, ben ik nieuwsgierig om het te weten, maar om het uit te schakelen en de prestaties te verbeteren door onnodige schijfbewerkingen te vermijden.

1 like