Ik heb een te kort handvat in mijn bezit en ik wil graag een verlengsnoer laten maken,
Ik heb dit draaiende deel in pyjama getekend, maar het lijkt me nogal saai (en duur) om te doen met 2 platte schoenen (om aan de ene kant te schroeven en 2 aan de andere kant om de rotatie van de wig te voorkomen). Hoe kan ik de productie van dit onderdeel optimaliseren/ vergemakkelijken?
Ik kan deze versie van het onderdeel niet openen, dus ik kan het niet vanuit elke hoek zien, maar ik zou zeggen dat het meest vervelende om te bewerken het binnenste gat is met, denk ik, de platte platen om de handvatstang te schuiven en te blokkeren. Als je deze versie wilt, denk ik dat de buitenste flats niet handig zijn.
Een alternatief dat gemakkelijker te bewerken is en waarschijnlijk veel goedkoper; Onttrekken. Door het gat in het werkstuk te tikken en de stuurstang in te rijgen voorkom je vlakke plekken. De buitenste flats zijn dan nuttig.
Een andere mogelijkheid, een eenvoudig gat zonder platte stukken voor de stang, maar loodrechte laterale schroefdraadgaten maken die het binnenste gat kruisen, om schroeven zonder kop (of zelfs met koppen als het niet stoort) in te schroeven (zoals om een koppelingshuls op een motoras te houden, zie afbeeldingen) die dan als interne platte platen zullen fungeren. De externe flats zijn dan nutteloos. Als deze zijgaten de haalbaarheid bemoeilijken en de bewerkingskosten verhogen, kunt u ze daarna zelf thuis maken.
Allereerst worden de flats aan de kant van het handvat gedupliceerd met die aan de wigzijde, wat voldoende is om het handvat vast te schroeven.
Als je de wig kunt bijwerken, zou ik een pen radiaal in de verlenging slaan en een gat in de wig maken. Hierdoor is er geen vlakke plek nodig, eventueel om ervoor te zorgen dat de verlenging strak wordt aangedraaid, voeg een radiaal gat toe in het midden van de verlenging om bijvoorbeeld de schacht van een schroevendraaier erin te schuiven.
stefbeno : Ik ga me laten inspireren door de "gat" -truc voor het vastklemmen van het onderdeel, inderdaad veel eenvoudiger dan flats, aan de andere kant zal het aanpassen van de vulplaat ingewikkelder zijn, ik heb de mogelijkheid om het rechtstreeks aan mijn as te lassen... Het kan nog eenvoudiger!