Heeft u één of meerdere wondertrucs om de prestaties van Solidworks te optimaliseren? Omdat we inderdaad grote assemblages beheren, dus lichte modi, complexe montage, laag detailniveau... maar we brengen veel tijd door met wachten voor de pc (bij de opening, bij de verbouwing, bij de opname...) Ik denk dat ons netwerk er niets mee te maken moet hebben. Evenals de status van bepaalde assemblages met te gedetailleerde bestanden van externe leveranciers of geïmporteerde bestanden.
Kent u deze instelling, wat denkt u?youComputer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows GDIProcessHandleQuota stelt u in op 20000
Heeft u een mening over de letter K aan het einde van de processorreferentie?
Om te controleren of het van het netwerk komt, neem je een vrij grote assembly, en je kopieert het volledig lokaal. Als de openingstijd x2 of meer is = netwerk niet geweldig. Als x1.2 tot 1.5 = correct netwerk. Enkele jaren geleden had ik een lang gevecht met de IT-afdeling, we hadden een openingstijd van x7... Na het bezoek van een netwerkexpert van Visiativ hebben we nu een openingstijd van ongeveer 1,2-1,3. Voor complexe assemblages vind ik dat dit slechter is dan opgeloste assemblages (sneller te openen maar erg traag bij elke reconstructie (dus -systematisch opgelost) De openingstijd (in opgelost) is zeker wat langer, maar we winnen later veel voor de aanpassingen. Voor ideeën kan een assemblage van + 50.000 onderdelen in 10 minuten worden geopend (met een veel minder krachtige pc van + 8 jaar!) en een bibliotheek met te veel imports, niet zo goed geoptimaliseerd. Maar de grootste winst voor ons was de optimalisatie van het netwerk.
Bewerken: De letter K geeft de mogelijkheid aan om de processor te overklokken. Voor de onbekende parameter (voor mij) Edit 2: De hoge frequentie van de processor is sterk te verkiezen in vergelijking met het aantal cores dat SW heel weinig gebruikt. Voor mij Intel Xeon op 3.6 Ghz op mijn oude bouzin:
Hallo; Ik ben het met @sbadenis eens, de modi " Licht " zijn niet echt interessant in termen van verbruik van hulpbronnen in vergelijking met de modus " Opgelost ". Trouwens, als je niet aan de betreffende assemblage werkt en je wilt het gewoon aan iemand " laten zien ", raad ik je aan om in plaats daarvan Edrawing te gebruiken.
De punten waarop de impact aanzienlijk is geweest op onze assemblages in ons bedrijf zijn:
beter beheer van antivirus (beperk het scannen van het komen en gaan van lokale bestanden/servers en vice versa)... indien mogelijk op alle *.sld bestanden *
Verwijdering van de automatische back-upopties van Solidworks. (vervangen door een waarschuwing na 20min).
al onze sjablonen zijn up-to-date met de gebruikte Solidworks-versie (documentsjablonen EN al onze Solidworks-bestanden). …
Bedankt dat je weer bij jullie beiden bent teruggekomen. Ja, ik gebruik een laptop. Ik zal zien hoe het zit met de antivirus. En hoe weet u de versie van uw modellen?
Hoi @Rems51 Simpel: als Solidworks je aanbiedt om het op te slaan in de nieuwe versie, komt dat omdat het nog niet is omgezet.
We werken aan kleine assemblies, maar we hebben een PDM: het netwerk is daarom veel minder nuttig omdat we voornamelijk lokaal werken. Het zal een beetje helpen met laadtijden (maar de lokale weergave moet op een goede SSD staan en niet op een oude HDD in IDE...).
Om een paar bestanden door leveranciers te laten doneren, zou mijn advies zijn om systematisch alle externe bestanden te analyseren en ze te vereenvoudigen (vooral als het bestanden zijn die waarschijnlijk regelmatig hergebruikt worden in je ontwerpen). Onderdelen gieten met duizenden kleine bladeren bijvoorbeeld: als we dit soort bestand tien keer herhalen in onze eenvoudige assemblages, krijgen we gekke latenties.
Als je BeneInox gebruikt (en waarschijnlijk hetzelfde met anderen): zoek dan naar hun materiaalextrusies met logo: de complexiteit van het onderdeel gaat van 1 naar 20 of 50 door dit soort details (totaal nutteloos en die in het echt niet eens bestaan op de onderdelen):