Een truc die ook kan helpen: het verwijderen van " nutteloze " beperkingen of meer nieuws. Bijvoorbeeld een onderdeel dat je uit je assembly zou hebben verwijderd, maar waarvan de beperking nog niet is opgelost (maar waarom doet Solidworks dat in hemelsnaam?)
Ik zou zelfs zeggen: in het geval van onnodige constraints moet je parallelisme-constraints in schetsen en in assemblies verwijderen waar mogelijk. Of een andere manier vinden om te dwingen. Parallelisme is vaak overbodig met andere beperkingen of dimensies.
Doe een test, ga naar een sketch, activeer de sketchfunctie " Show/Delete Relationships " en zodra je parallelisme ziet, verwijder je ze. Als de schets niet beperkt is, voeg dan een beperking toe van het collineariteitstype of een dimensie of richting. Je gaat er veel verwijderen.
Het is belangrijk te weten dat beperkingen lussen vormen die vrijheidsgraden onderdrukken en dat oriëntatiebeperkingen vaak overbodig zijn voor het positioneren van beperkingen. Je hebt twee beperkingen in plaats van één. En als je schets groot is of veel beperkingen zich opstapelen, geeft SolidWorks je zonder reden een schets over beperkingen. Nou ja, maar het is moeilijk te beheersen!
In assemblages is het anders, zoals @coin37coin zegt, de constraints die niet zijn verwijderd komen door het dialoogvenster dat je van tevoren vraagt of je de elementen wilt verwijderen die gerelateerd zijn aan een onderdeel dat je aan het uitgraven bent. Als dit vakje is uitgevinkt, behoudt het de constraints de volgende keer en zet het ze in een verwijderingstoestand.
Het skeletprincipe elimineert 2 derde van de beperkingen van een assemblage, behalve de schroeven
Maar dat doet niets af aan het feit dat je een high-performance pc op SW hebt
Ik werk voor een bedrijf dat met skeletten aan SW wil werken. Na +20 jaar op deze software heb ik vrijwel alle bugs en methoden gezien die werken (maar ik sta open om te leren).
Maar de afgelopen drie jaar, toen ik bij dit bedrijf kwam. Ik heb een paar slimme mensen die met pc's spelen en zeker met de instellingen van mijn software en hardware .
En ik probeer een methode te behouden voor het project en de software. Dat gezegd hebbende, mijn pc's (ja, ik heb er meerdere) werken niet allemaal hetzelfde , wat de druppel is voor een bedrijf dat gestandaardiseerde pc's levert.
Dus ontdekte ik een nieuwe BUG, of om het te parafraseren @sbadenis ik heb een nieuw skelet opgegraven.
Eén die ik veel leuker vond: "we weten niets van deze bug, geef alsjeblieft de foutcode aan". Ik geef toe dat ik veel plezier had, SW vraagt je om het BUG-nummer
Maar ik neem het met veel terugblik , ook al hebben sommige medewerkers soms een vreemde manier van werken of samenwerken voor hun klanten, het blijft een skelet. Hier kan ik dezezelfde medewerkers de verklaringen laten zien, omdat ik hen deze site als referentie heb gegeven
Ik verberg me tenslotte niet achter mijn Psquedo en ik neem perfect aan wat ik zeg, met alle respect voor sommigen.
Een ander punt dat de assemblies aanzienlijk belast, de beperkingen in rood (de ergste die de software laten herberekenen), schets ze met vrijheid (-) Nog een punt, de onverborgen schetsen of plannen, oorsprongspunten... Zelfs als de assemblagemodus de schetsen verbergt (toont verborgen), worden ze nog steeds geladen wanneer de assemblage wordt geopend, tenzij ze verborgen zijn in het onderdeel (zie een Visiativ-trainer). Sommige van deze punten gecombineerd in het bovenstaande voorbeeld zorgen ervoor dat een assembly aanzienlijk laggt. De transparantie van sommige onderdelen zorgt er ook voor dat je veel roei, evenals grote herhalingen (zoals draadnet), het enige type onderdeel waarbij ik systematisch de blokkingsbalk toevoeg... Bewerking: @FRED78 ik heb ook medewerkers die al deze punten samenbrengen in dezelfde vergadering en als ik terugga naar een belangrijke vergadering duurt het soms een uur of twee voordat ik naar al deze punten ga. Aan de andere kant, veel minder crash daarna en een aanzienlijk snellere opening...
@sbadenis Ik kom van school, waar ik alles verberg en alleen laat zien wat ik wil laten zien. Dit bespaart me bijvoorbeeld een zak knopen als ik een enkele schets wil laten zien. Maar om in jouw richting te gaan, ik heb er één, die me bijlen gaf op al deze langwerpige schetsen! nee, maar hallo!! , maar diezelfde persoon zet bijlen in gaten met hetzelfde gereedschap , het is psychologie. Tegelijkertijd lach ik erom...
Maar mijn pc-problemen gaan veel verder dan SW, ik gebruik deze software al vele jaren. Ik kreeg de kans om te werken aan LNG carrier bridges (pijpleidingen) met de routingmodule en volledig geparametriseerde assemblages. Het volstaat te zeggen dat de assemblages aanzienlijke gewichten en een onberekenbaar aantal onderdelen bereikten. Nu heb ik veel assemblage, maar niets onoverkomelijks.
Nu heeft hij gewoon mijn pc m^me-configuratie veranderd, zelfs onder een laag zee..., en vreemd genoeg werkt het (Standard exchange). We zijn meer in: de uitwisseling van wie de laatste woorden zal hebben