Tuning optimalisaties voor betere Solidworks prestaties

Een truc die ook kan helpen: het verwijderen van " nutteloze " beperkingen of meer nieuws.
Bijvoorbeeld een onderdeel dat je uit je assembly zou hebben verwijderd, maar waarvan de beperking nog niet is opgelost (maar waarom doet Solidworks dat in hemelsnaam?)

Macro-identificatie en verwijdering van defecte beperkingen - Macro - myCAD Forum

1 like

Ik zou zelfs zeggen: in het geval van onnodige constraints moet je parallelisme-constraints in schetsen en in assemblies verwijderen waar mogelijk. Of een andere manier vinden om te dwingen.
Parallelisme is vaak overbodig met andere beperkingen of dimensies.

Doe een test, ga naar een sketch, activeer de sketchfunctie " Show/Delete Relationships " en zodra je parallelisme ziet, verwijder je ze. Als de schets niet beperkt is, voeg dan een beperking toe van het collineariteitstype of een dimensie of richting. Je gaat er veel verwijderen.

Het is belangrijk te weten dat beperkingen lussen vormen die vrijheidsgraden onderdrukken en dat oriëntatiebeperkingen vaak overbodig zijn voor het positioneren van beperkingen. Je hebt twee beperkingen in plaats van één. En als je schets groot is of veel beperkingen zich opstapelen, geeft SolidWorks je zonder reden een schets over beperkingen. Nou ja, maar het is moeilijk te beheersen!

In assemblies is het anders, zoals gezegd @coin37coin, de constraints die niet zijn verwijderd zijn te danken aan het dialoogvenster dat je van tevoren vraagt of je de elementen wilt verwijderen die gekoppeld zijn aan een onderdeel dat je aan het wissen bent. Als dit vakje is uitgevinkt, behoudt het de constraints de volgende keer en zet het ze in een verwijderingstoestand.

Het skeletprincipe elimineert 2 derde van de beperkingen van een assemblage, behalve de schroeven

Maar dat doet niets af aan het feit dat je een high-performance pc op SW hebt

1 like

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb het vreemde gevoel dat @FRED78 veel skeletten in zijn kast heeft! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes