Optimaliseer het pc-vermogen [SW]

Hoi allemaal!

Ik heb onlangs geïnvesteerd in een pc om SW persoonlijk te gebruiken (om de controle over de software terug te krijgen).

Hoe dan ook, na veel advies heb ik de volgende pc gekocht: LINK

Maar helaas, ik had mijn onderzoek nog wat verder moeten doorzetten... Inderdaad, ik was in staat om te begrijpen dat mijn pc perfect is om te gamen, maar behoorlijk slecht voor CAD ...

Met welke parameters kan ik "spelen" om de CAD-prestaties te optimaliseren? (Ik ben geen grote speler, dus om het op te vangen...)

Configuratie niveau:

• Bewerker: Intel Core i5-7300HQ
  • Videokaart: 
  • RAM-geheugen: 8 GB
  • Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 1060

Daar heb je het dan... Bedankt voor je advies!

Hallo

Als het alleen maar is om de controle over de software over te nemen (dus om "mumuse" te doen) moet het op je config kunnen draaien, niet optimaal natuurlijk. Als het voor een iets geavanceerder gebruik is, zou ik geneigd zijn te zeggen:

- De processor: neem i7

- De grafische kaart: neem een gecertificeerde kaart

- RAM: 16 GB mini

Dus verandering van pc.

Het heeft echt te maken met wat je Solidworks gaat vragen.

Ter informatie, ik zag Solidworks (correct) draaien op i5 met 8GB RAM en een geïntegreerde intel HD-kaart...

Vriendelijke groeten

2 likes

op de proc is er een hd 630 dus SW compatibel

Zie hier  http://www.solidworks.fr/sw/support/videocardtesting.html

Dus het zou theoretisch moeten werken

@+ ;-)

2 likes

Budgetversie: Zoals @GT22 aangeboden, schakelt u de GeForce-kaart uit en gebruikt u de Intel-chipset bij gebruik van SW.

Een iets duurdere versie: verkoop de GeForce-kaart tweedehands en koop een SW-gecertificeerde kaart.

Thuis heb ik een i7 met 8GB en ik realiseer me in vergelijking met de desktopmachines (sommige zijn ouder en hebben proc dicht bij de i5) dat het de grafische kaart is die het verschil maakt. Ik had de gelegenheid om, na het falen van de gecertificeerde kaart, een gewone kaart te testen, het was des te duidelijker.

1 like

Hallo, de kleine verduidelijking over de processors, de cache is belangrijk dus waarom een i7 2.9 GHz beter is dan een i5 2.9 GHz, omdat de cache bijna verdubbeld is

over het algemeen in max i3 6MB  cache i5 8MB en i7 15MB

voor SW is er geen overmatige multicor nodig, behalve in het geval van simulatiegebruik.

Persoonlijk heb ik een ASUS-gaming-pc met een i7 8 core 3.4 GHz en 15 MB cache, deze is oud maar ik zal niet veranderen voor een i7 3.9 Ghz met slechts 10 MB cache.

dan moet het virtuele geheugen 1,5 x mini zijn van de hoeveelheid Ram, en het ram in 2016 is 16GB mini.

grafische kaart kijken in de lijst met solidworks-stuurprogramma's stelt je soms in staat om een kaart te vinden die niet te duur is en goed werkt, maar een K620 quadro (niet te duur) is comfortabel op assy 1000 onderdelen

De Geforce om te bewaren voor een pc die alleen edrawing leest, is daarvoor beter dan een pro-kaart

1 like

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, het probleem was gewoon dat de Intel grafische kaart werd ingeschakeld toen Solidworks werd gelanceerd in plaats van de NVIDIA-kaart te starten. Om dit op te lossen:

Klik met de rechtermuisknop op het bureaublad -> NVIDIA-configuratiescherm -> 3D-instellingen beheren -> Programma-instellingen -> Programma toevoegen (SW) -> "2.Selecteer de gewenste GPU voor dit programma": "NVIDIA-processor andere prestaties"

Nu is het perfect ;)!

(Aan de andere kant weet ik niet hoe ik mijn vraag moet afsluiten met de nieuwe versie van Lynkoa...)