Optie "Gecontroleerde afmeting" in het vervolgkeuzemenu

Hallo

Sinds enige tijd verschijnt de optie "gecontroleerde dimensie" (of niet), in het dropdown-menu van een rechtsklik op een schetsdimensie, niet meer.

In de instellingen van dit menu verschijnt het ook niet.

Heeft iemand de oplossing?

sans_titre.png
1 like

Hallo

U moet met de rechtermuisknop op de dimensie klikken, vervolgens het menu aanpassen en daar verschijnt het.

Michel G.

cote_pilotee.png
2 likes

De optie is niet altijd aanwezig bij het bewerken van schetsen. Ik zie het bijvoorbeeld niet (zelfs niet in de aanpassing van het vervolgkeuzemenu) bij het bewerken van een traject van een scan.

1 like

Hallo

Heeft u deze configuratie?

want bij deze heb ik het als ik met rechts klik.

sans_titre.png
1 like

Ja

1 like

Hallo

Is het aanwezig in de functiebeheerder (zie afbeelding)?

@+

cote_pilotee.png
1 like

Hallo

Is het permanent? Gebeurt het aan alle kusten? Of slechts op een enkele?

Misschien is het testen van een bestand handiger om te zien of we het probleem reproduceren?

1 like

Goedenavond

Ik weet niet of je solidworks veel hebt geconfigureerd, maar als je dat niet hebt gedaan, kun je de instellingen herstellen.

In:

Tool > Option > System Option> onderaan het venster is er een vak "HERSTELLEN" en wanneer u erop klikt, heeft u 2 keuzes: Reset alle opties en reset alleen deze pagina.

Het is aan jou om je keuze te maken.

Op het eerste gezicht verschijnt de optie "bestuurd" niet in het contextmenu bij 3D-schetsen.

Kan iemand het experiment uitvoeren en het bevestigen?

Inderdaad, bij 3D-schetsen heb ik ook niet de pilootoptie, ik heb het net gecontroleerd