Optie om transparantie toe te staan in PhotoStudio (CATIA)

Hallo

In mijn assemblage zijn sommige onderdelen transparant.
Ik gebruik PhotoStudio om een mooie weergave te maken.
Aan de andere kant neemt de foto die met PhotoStudio is gemaakt de transparantie weg van de stukken die transparant waren gemaakt.
Hoe zorg ik ervoor dat bepaalde delen transparant zijn in PhotoStudio? Er moet een optie zijn om in te schakelen...

Bij voorbaat dank voor uw advies.

Hallo, ik weet het niet, PhotoStudio, maar in CATIA moet je het verschil maken tussen:

Transparantie "eigendom"

Transparantie  "Materialen"

Ik denk dat dat laatste is dat PhotoStudio gebruikt .

EDIT: probeer een glasachtig materiaal aan te brengen

OK bedankt voor je feedback

Voor transparantie via "property" zet ik het via een rechtermuisklik op de container van een onderdeel in een assemblage of direct op het onderdeel dan "eigenschappen" en ik wijzig de transparantie 

Aan de  andere kant, hoe gaan we om met de transparantie van "materialen"?

Kunt u mij vertellen waar ik het kan repareren?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Ik antwoord mezelf. Ik kwam erachter hoe transparantie wordt beheerd op het gebied van materialen. Je moet een onderdeel activeren en vervolgens een materiaal aanbrengen. Vervolgens gaan we in op de eigenschappen van het materiaal, vervolgens op de weergave en vervolgens op de transparantie.

Aan de andere kant heb ik een probleem PhotoStudio past transparantie goed toe volgens materiaaltransparantie. Maar ik ben de kleur van mijn stukken kwijt.

Op dit moment is dit wat ik bijvoorbeeld heb voor bewijsstuk 1:
- op het niveau van de container van mijn kamer 1, grafische eigenschappen: roze kleur (bijvoorbeeld)
- Op onderdeelniveau, grafische eigenschappen: grijs, zodat ze niet kunnen worden aangeraakt.
- Ter hoogte van het werkstuk is een staalmateriaal aangebracht.

Aan de andere kant, als ik een afbeelding maak met PhotoStudio, verdwijnt de kleur van mijn stukken. Ik heb maar één kleur die met het materiaal te maken heeft.

Vraag: Hoe kan een kleur aan een materiaal worden toegekend?
En, wat nog beter zou zijn, hoe kan ik de kleur van de grafische eigenschappen van de container van mijn onderdeel aan het materiaal toewijzen? Want wat ik wil, is de kleuren behouden die ik had gedefinieerd in termen van de grafische eigenschappen.

Bij voorbaat dank voor uw advies

Hallo

U kunt proberen de afbeelding uit de textuur te verwijderen.

Materiaaleigenschappen - Rendering - Textuur - Type (kies geen).

Ik denk niet dat het gaat werken, maar je weet maar nooit.

Anders zou de oplossing zijn om het "jpeg"-bestand te maken van de kleur die u hebt gebruikt (RGB-eigenschappen).

Zelfs hiermee zul je zeker verschillen hebben, al was het maar in de lichtbronnen (verlichting).

Ik heb het eindelijk gevonden.

In de materiaaleigenschappen en dan renderen en dan op de omringende lijn, er is ..., klik daarop en je kunt de kleur wijzigen.

De kleur van het materiaal kan dan worden gewijzigd. Het beste is om renderverf aan te brengen en vervolgens de gewenste kleur op de omgevingslijn aan te brengen.

Na het renderen in PhotoStudio werkt!

In ieder geval bedankt voor je advies

Goedenavond
Ik wil graag ons kanaal met u delen met   tutorials over de toonaangevende software gewijd aan engineering en ontwerp 
de meest gebruikte in de CATIA-wereld.
Als je wilt, strijk ons dan een eenvoudige blauwe duim onder de video's, vergeet je niet te abonneren op ons kanaal om de nieuwe video's te ontvangen.

PS: Ik wacht op uw opmerkingen en suggesties 

https://www.youtube.com/channel/UCjErSIGEneWY-60y7uwq0dg