Systeemopties / Bestandslocaties: Lijst met gatmarkeringen

Hoi allemaal!

Tijdens het bijwerken van een bestandslocatie in de systeemopties van onze zeer dierbare -Two-Way :sweat_smile:Attention - SW2022 SP5, merkte ik deze regel op:
image

Weet iemand wat het is en waar het voor dient? Ik heb nog niets gevonden in de hulp...

Hallo @Silver_Surfer
Instinctief zou ik zeggen dat het wachten is op bestanden met symbooldefinities om de piercings weer te geven, zoals een cirkel met een kruis, de zwarte en witte stip zoals Euro NCAP, enz.

Trouwens, in alle opzichten:

1 like

Goed gedaan, maar niet goed: de symbolen, inclusief de symbolen die in de drill-annotaties worden gebruikt, staan allemaal in het symbooldefinitiebestand.
Het bestand voor de standaard en aangepaste Hole Callouts is als volgt:

In het Engels is Hole Tags List de Hole Tags List.
Dit is een optioneel bestand, anders zou het verwijzen naar de standaard directory C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\lang\french in plaats van de standaard " Undefined ".

1 like

Hetzelfde onder SW 2023 Sp5 (niet gespecificeerd) voor info:
image

Hallo
Dit is de locatie om aan te geven voor het gebruik van boortafels op maat
Anders bevindt het zich standaard in de map C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\lang\english
Yannick

Evenmin:
image

Ik denk dat dit betekent dat Solidworks geen benchmarks heeft om in de markt door te breken :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Hallo
U kunt een uitleg vinden in de Dassault System Knowledge Base (hier:
Hoe kan ik de 'Lijst met gatenlabels' in 'Systeemopties' gebruiken om de tagnaam 'Handmatig' voor een gatentabel te beheren?

"Volg deze stappen om een aangepaste lijst met gatentags voor een SOLIDWORKS-gatentabel® te maken:

1. Klik op Extra > Opties > Systeemopties > Bestandslocaties.
  2. Selecteer onder Map weergeven voor de optie Lijst met holelabels.
  3. Klik op Toevoegen om een map voor deze optie in te stellen.
  4. Volg deze richtlijnen om een tekstbestand te maken in de map die u in stap 3 hebt gemaakt. Noem het bestand Hole Table List.txt : :
  • Eén tagnaam per regel.
  • Maximaal 16 tekens per tagnaam.
  • SOLIDWORKS-software negeert spaties aan het begin en einde van de regel.
  • Voeg eventuele opmerkingen toe aan het bestand door de regel te beginnen met "#".
  1. Maak de gatentabel in de SOLIDWORKS-tekening.
  2. Selecteer de optie Handmatig voor Tagtype om de aangepaste tagnamen te gebruiken.

1 like