Computer(s) voor Solidworks

Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar een computer die een goed compromis zou kunnen zijn tussen de laptop en de fix (die ik mee kan nemen in geval van reizen of om X-redenen) die software zou kunnen draaien zoals Solidworks, Keyshot, Rhino, enz.

Deze computer lijkt me "goed" [link onderaan] (hoewel ik er niet veel van weet), maar de grafische kaart is van het type "Graphics HD 630". Is het naar uw mening nog voldoende? Zo niet, welke computers zou u dan aanbevelen?

https://www3.lenovo.com/fr/fr/desktops-and-all-in-ones/thinkcentre/m-series-tiny/ThinkCentre-M910q/p/11TC1MT910Q

Bij voorbaat dank

Hallo

hier zijn de verschillende systeemvereisten om Solidworks uit te voeren (afhankelijk van de versie)

http://www.solidworks.fr/sw/support/SystemRequirements.html

2 likes

Ik heb dit CadWare-document een beetje gedateerd

guide_configurations_materielles.pdf
2 likes

Maar het legt de behoeften van SolidWorks uit

Je hebt de surface pro4 met een I7-processor om stil te zijn

En ook fujitsu zo krachtig als een toren, maar verplaatsbaar.

docs.ts.fujitsu.com/dl.aspx?id=3a571ddb-80bf-4843-af17-68aaf0ea520e

Vergeet niet dat de software steeds krachtiger wordt en dat het twee keer geleden is dat ik mijn laptop heb veranderd omdat SW er na een tijdje niet meer op draaide.

Uiteindelijk zou ik een duurdere hebben gekocht, dan had ik me daar bevonden.

Besteed aandacht aan de aanbevelingen van SW, die altijd minimale configuraties maken om mensen niet bang te maken voor de prijzen van de apparatuur.

Als je geen simulatie doet, zou je een lichtere configuratie moeten hebben, maar als je fotorealistische rendering doet, wees dan voorzichtig met de grafische kaart, die vaak van mimium is, behalve de Fuji, om nog maar te zwijgen.

Vriendelijke groeten

3 likes

Bekijk ook wat Visiativ te bieden heeft:

https://www.visiativ-industry.fr/materiels-hp/

1 like

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, ik heb inderdaad al naar compatibele grafische kaarten gekeken en de bottom line van mijn vraag was eerder "is een Intel HD graphics 630-kaart hetzelfde als een Intel HD Graphics P630-kaart (gecertificeerd door SW)", maar ik denk het niet. Ik kijk naar alle links die je hebt achtergelaten, nogmaals bedankt

Als het helpt, hebben we allemaal laptops van dit type met SolidWorks en EPDM die heel goed werken:

HP ZBook 17 G4 64-bit

Grafische kaart: Intel(R) HD Graphics 630 / NVIDIA Quadro M2200

Processor: Intel(R) Core(TM) i7-7700HQ CPU @ 2.80GHz (4 cores, 8 logische processors)

Geïnstalleerd geheugen (RAM): 16 GB

Schijf: Samsung MZVLW256HEHP 256 GB SSD

3 likes

De laatste machine die we hebben binnengebracht is een HP ZBook 17G3 met NVidia M2000M, 16GB RAM, 256GB SSD + 1TB HDD, geleverd door Visiativ

De prijs kan eng zijn, maar het is qua prestaties redelijk vergelijkbaar met andere eerdere desktopmachines.

3 likes

Hallo

Ik doe een beetje HS

[HS aan]

Merk op dat SW het geheugenbeheer zeer slecht beheert. In feite lukt het het niet, wat betekent dat als je een simulatie doet die een beetje lang in de tijd is, nou, als je niet uit SW komt en je laadt het op, nou, het gaat elke keer banaan (of gevuld zoals je wilt).

Idem als je cinematics maakt, als je bijvoorbeeld alle objecten honderd keer hebt verplaatst en, nou ja, boem, het begint het behoorlijk te verknoeien. Dus nogmaals, het sluiten en opladen van SW is de enige oplossing die ik heb gevonden.

Merk op dat ik op een enkel werkstation ben dat niet is aangesloten op het interne netwerk (zie de configuratie in het bijgevoegde document

[HS /Uit]

Ik heb enige tijd geleden een pretentieloze studie gehad over het gebruik van geheugen of harten, juist om te begrijpen waar de bp vandaan kwam.

Ik denk niet dat het met de 2018-versie veel is veranderd, omdat de multithread nog steeds beperkt is op SW-ontwerp, behalve het laden, het is peanuts. Aan de andere kant veranderde er niets significant voor de modules die al gebruik maakten van multi-threading

Vriendelijke groeten

relation_cpu_vs_gpu.docx
1 like

Hallo

Ik zit in dezelfde situatie als jij, ik heb een pc nodig die ik mee kan nemen voor gebruik op kantoor, bij de klant, op de bouwplaats... Het mobiele werkstation is het beste compromis.

Ik gebruik al 4,5 jaar een DELL PRECISION M6800 . (i7 - 2,6 Ghz / Nvidia Quadro K3100M (4 GB) / 16 GB RAM / 750 GB HDD) het draait erg goed in complex ontwerp en montage. Aan de andere kant is het een beetje beperkt voor berekeningen en rendering. Vandaag begint de grafische kaart het te verknoeien, maar na 5 jaar heeft hij zijn langste tijd gehad!

Voor de volgende ga ik voor een krachtigere met de HP ZBOOK 17 G4  (verkrijgbaar via VISIATIV) i7 3.0Ghz / RAM 32GB / Nvidia Quadro P3000 (6GB) / SSD 512GB.

DELL is veel duurder, maar de kwaliteit is er. HP is goedkoper, maar ik heb geen feedback, bij twijfel neem ik de garantie/onderhoud/uitwisseling D+1

1 like