Hallo Ik wend me tot u na vele sites over dit onderwerp te hebben doorzocht. De vraag staat in de titel: Hoe organiseer je kettingoffertes in een Solidworks-tekening? (ik zit op de SP2025-versie van 3) komt het voor dat ik vaak gevallen als deze tegenkom waarbij de afmetingen zich opstapelen en onleesbaar zijn. De enige manier is om ze met de hand terug te leggen, maar als er honderd per schot zijn en de manipulatie bijna elke keer dat je het opneemt of bijwerkt, opnieuw moet worden gedaan, wordt de missie al snel een hel.
Het is eenvoudiger voor de persoon die meet (je hangt de m op en wikkelt af) geen berekening, dus minder fouten en veel schoner en beter leesbaar op de MEP!
Als het aan mij ligt, zou ik ook een ander type dimensionering neerzetten maar we maken dozen onafhankelijk van elkaar dus in de werkplaats geven ze de voorkeur aan kettingafmetingen
Vertel hen dat ze aan de BE-kant liever niet vastgeketend zijn aan kettingkansen. En als het ze loslaat, volg je ze op door ze te vertellen dat het kan worden opgelost met kettingen op de heuvels
Dit is al wat mij hierboven werd geadviseerd, maar het is niet geschikt voor de workshop. Om kleine spelletjes te lezen of gewoon onafhankelijke breedtes van dozen die aan elkaar zijn gekoppeld, zijn de kettingaanhalingstekens voor hen beter leesbaar.
@Bob_2000 dat is ook een beetje wat ik hierboven heb geadviseerd! Maar dit bevalt zijn studio natuurlijk niet. Na @cfao_4 raad ik je aan om hetzelfde plan te maken met de 2 stijlen van dimensioneren en de 2 in de workshop te laten zien, voor mij zijn de rangtelwoorden maten veel beter leesbaar en lopen ze nooit door elkaar waardoor de leesbaarheid veel groter is. Hopelijk veranderen ze van gedachten (neem natuurlijk een flagrant voorbeeld om je kansen te accentueren!)
Ik heb ze eerder gezien en ze zijn niet erg flexibel. Ze hebben vrij strenge normen, want zodra ze een beetje worden veranderd, zijn de afdelingshoofden verloren en stellen de installateurs zich slechter dan slecht voor onder het voorwendsel dat het plan onleesbaar is... Om u heel snel een idee van de situatie te geven: Ordinale versie: Ketting uitvoering: Het is duidelijk dat de grootte van het paneel op de gevel duidelijk is. De spellen aan de boven- en onderkant zijn duidelijk. Terwijl je met de ordinale kansen om de façade te hebben de voorste kansen moet aftrekken en hetzelfde voor het hoge spel. Dit is slechts een heel eenvoudig voorbeeld, maar het illustreert het punt.
Helaas voor de kettingbeklimmingen is er geen oplossing om goed te reorganiseren. Dus of je doet het werk, of de werkplaats past zich aan, maar helaas voor jou geen tussenoplossingen. En voor de gemakkelijkere lezing ben ik het niet eens met uw plan, we hebben het recht om ons af te vragen of de 2 mm-afmeting al dan niet is opgenomen in de 547 mm, terwijl met de ordinale dimensie ongetwijfeld, dus om een berekening te voorkomen, heb ik spijt, maar deze modus lijkt veel gemakkelijker voor iedereen, Zelfs als ik vermoed dat jij het niet bent die je moet overtuigen! Edit: dezelfde pb met ons met een kettingofferte die gereorganiseerd moet worden:
Bedankt in ieder geval voor het proberen om mijn probleem op te lossen. Ik vermoedde dat er niet veel hoop was, maar niets waagde, niets won! Ik laat het onderwerp een beetje onopgelost als er iemand langskomt en geïnspireerd raakt
Op een gegeven moment, als ze niet de " moeite " willen doen om 2 hele getallen van een leesbaar plan af te trekken, zie ik niet in waarom je de moeite zou nemen om een plan leesbaar te maken dat niet...
Omdat ze de voorkeur geven aan kettingcitaten boven leesbare citaten, geef ze wat ze willen en laat ze hun ogen erop verpesten. Ze hoeven niet te berekenen hoeveel 600-560 is, ze zullen blij zijn.
Op een gegeven moment moet je je ervan bewust zijn dat SW niet verknoeid is om afmetingen netjes te plaatsen, ongeacht de manier waarop ze worden ingesteld en het type classificatie (ketting, ordinaal...). Dit detail is zeker met de hand gedaan naar het voorbeeld van @sbadenis :
Een truc die zou kunnen werken: zet alles neer en klik dan met de rechtermuisknop op alle geselecteerde dimensies om 'tools/Align/ en een van de opties' te gebruiken (NB: in 2022 onmogelijk om afmetingen te selecteren die in een ketting zijn geplaatst...)
Nee @froussel het loshaken doe je zelf als je de beklimmingen doet (Sw2023 sp05). Zelfs als je er van tijd tot tijd een moet toevoegen, wordt de meerderheid goed en automatisch gedaan!
het is een mogelijkheid, maar de tijd die het me zou kosten (zoals er veel van zouden zijn) is gelijk aan de tijd die ik besteed aan het zo goed herschikken van de offertes in de keten... Voorlopig wel, dit is duidelijk geen sterk punt van Solidworks, ongeacht de versie!