Hallo
Ik heb een onderdeel in deze configuratie ontworpen met de y-as van het oplopende SW-coördinatensysteem.
Ik zou het SW-coördinatensysteem zo willen draaien dat het de z-as is die verticaal naar boven staat. Heb je een methode om voor te stellen?
Bedankt.
Hallo
Dank u voor dit antwoord. Ik zal specifieker zijn in mijn verzoek. Het is inderdaad een kwestie van het coördinatenstelsel te heroriënteren, maar hetzelfde zicht op het object te behouden.
De balk die rechts van de afbeelding zichtbaar is, moet dus verticaal blijven, maar evenwijdig aan z en niet y.
Ik werk met SW2023.
Helaas is het aan het begin van de constructie dat je de oriëntatie moet plannen volgens het referentiepunt, omdat het erg ingewikkeld is om het achteraf aan te passen. De automatische horizontale en verticale relaties in schetsen maken het catastrofaal om een schetsvlak en een nieuwe oriëntatie te veranderen.
Ik raad het af.
Ik stelde verbeteringen voor op dit onderwerp:
3DSwym Mogelijkheid om de normale ergernis van primaire vlakken om te draaien
3DSwym UI - Weergaveverbetering van Origin en primaire abonnementen
Ja, dank je. Inderdaad, net als jij heb ik dit probleem in alle richtingen gedraaid. Bedankt voor je hulp en suggesties voor verbetering.
Goed gedaan @stefbeno ! Ik had er niet over nagedacht.
Het werkt erg goed, het enige "nadeel" - en ik weet niet zeker of het er een is - is dat het de functie voor verplaatsen/kopiëren in de bouwboom toevoegt...
Ja bedankt, maar het werkt niet voor geïmporteerde onderdelen die niet volledig zijn herkend.
Ie? Zijn er oppervlaktelichamen?
Anders werkt het goed, zelfs met een onderdeel met slechts één volume lichaam (ik heb nog nooit geprobeerd met oppervlaktelichamen) van een import.