nou ja, je hebt alles begrepen, het wordt gebruikt om ruwweg opnieuw te doen van een 2D "autocad" -plan naar een 3D solidworks door de schetsen te vouwen volgens de gezichten en vervolgens extruderen of verwijderen we volgens de gewenste lengte.
Aan de andere kant gebruik ik het niet, dus om je te vertellen dat het sneller gaat, persoonlijk vind ik van niet, maar het is een goed hulpmiddel!
sorry, ik denk niet dat het je vraag beantwoordt, maar als het helpt?
Nou, het is erg handig als je 2D-plannen hebt gemaakt met drafix onder Windows NT. Met de software kunt u het 3D-specifieke bestand dat niet door sw wordt herkend, converteren naar 2D en met de solidworks-functie kunt u voorkomen dat u alles opnieuw tekent.
Hetzelfde geldt voor oude autocad-plannen. Voor een eenvoudige tekening is het natuurlijk sneller om het te tekenen
Eens met de vorige 2 opmerkingen. Ik zou eraan willen toevoegen dat de teruggevonden schetsen niet gedimensioneerd of beperkt zijn, dus alles moet met de hand opnieuw worden gedimensioneerd. Ik denk dat het voor ingewikkelde stukken niet erg beheersbaar is, laat staan een totaalplan (!). Voor eenvoudige onderdelen is het sneller om het onderdeel opnieuw te maken volgens de eigen logica en ontwerpintenties voor toekomstige aanpassingen.
Naar mijn mening is het een tool voor demo's, maar ik kan het mis hebben.
Ik denk dat deze tool vooral is gemaakt om mensen die van 2D naar 3D gaan gerust te stellen, door hen de procedure te laten zien die ze moeten volgen om AutoCAD-plannen in SolidWorks te maken.
Maar het is alleen voor beginners, zodra je een beetje weet over SolidWorks, moet je deze tools vermijden!
Ik geef toe dat ik het in het begin gebruikte om mijn 2D-plannen te herstellen, maar er is "zoals jmsavoyat specificeert" een wreed gebrek aan kant. Bovendien is de schets één van de 10 keer gekoppeld aan de oorsprong, dus de andere 9 keer is het nodig om de kant automatisch in te stellen om de schets te beperken, en vervolgens te werken om opnieuw aan de oorsprong te hechten.
Van mijn kant deed ik dit voor inch-opnamen, en ik begreep al snel dat het beter voor me was om opnieuw te tekenen in plaats van deze methode te gebruiken.
@lucas Ik weet niet eens of we het een beginner kunnen aanbevelen, want zo eenvoudig is het niet.
Ik denk dat deze tool vooral is gemaakt om mensen die van 2D naar 3D gaan gerust te stellen, door hen de procedure te laten zien die ze moeten volgen om AutoCAD-plannen in SolidWorks te maken.
Zo werd het in 2005 gepresenteerd.
dankzij deze tools wordt de klant verondersteld zijn 2D-plannen voor een 3D-migratie gemakkelijk over te nemen
In theorie is het goed...
In de praktijk is het eerder:
We proberen het een keer om te zien hoe het werkt
We worstelen
Het stuk en het plan worden opnieuw gemaakt van een blanco vel papier
We horen dat deze tools bestaan.
Maar het is alleen voor beginners, zodra je een beetje weet over SolidWorks, moet je deze tools vermijden!