Vormtool (stempelen) aanpasbaar in context?

Hallo, ik probeer uit te zoeken of een vorm van stempelen aangepast kan worden, dus parametrisch.
Capture d’écran 2026-02-24 135235

Wanneer ik een vorm op mijn plaatmetalen onderdeel inbreng, kan ik de afmetingen niet veranderen. Om het probleem te omzeilen heb ik verschillende configuraties van mijn vorm gemaakt in verschillende maten, maar het is per definitie erg beperkt.

Het lukt me om mijn kansen aan te passen, een vergelijking in te voeren, maar uiteindelijk wordt het niet meegenomen. :thinking:

Hallo Fabrice_Coulonnier,
Ik heb net deze video gevonden =>https://www.youtube.com/watch?v=y40bMT3BTEU
Misschien kan het je helpen.
Succes, @+.
AR.

Dank je voor je antwoord.
Niet in deze video, ik kijk in andere op hetzelfde kanaal.
Zeer informatief trouwens! :+1: Dank je wel!

Er is geen reden..., ik oefen niet veel met stampen,...
Succes en een fijne dag verder.
@+.
AR.

Hallo

Ik had hetzelfde probleem met configuraties en een shapetool.
Ik kreeg een foutmelding dat de shape-tool geen configuratie kan hebben.

Kunnen we een voorbeeld van jouw stuk krijgen om het te testen?

Hallo;
Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen de afmetingen van het vormgereedschap (vaak alleen-lezen) en de afmetingen van de resulterende vorm... Dit kan verklaren waarom je wijzigingen niet worden meegenomen, met aandacht voor externe referenties.

Bekijk enkele tutorials:

1 like

Hier is een voorbeeld met de . Gerelateerde SLDFTP:
Pièce102.rar (686,3 KB)

Ik corrigeer mezelf, het zijn niet de configuraties die hij niet verwerkt, het zijn de externe verwijzingen

Bedankt MacLane, ik ga hier eens goed naar kijken, ik heb moeite te begrijpen waar de alleen-lezen-dimensie wel of niet wordt beheerd.

Ik had het niet zozeer over de dimensie als wel over het shapefile *. SLDFTP

Je zou het in 2022 of eerder kunnen aanbieden

@FRED78: helaas niet, ik zit in de 2025-versie en ik kan hooguit 2023 genereren.

Geen zorgen

Hallo,

Misschien begreep ik de vraag niet, maar ik heb er geen probleem mee om de afmetingen van de gestanste vorm van het onderdeel te veranderen.
Inclusief het gebruik van vergelijkingen.
Let op: op mijn pc ligt het toolbestand in een map die toegankelijk is via lezen/schrijven... Is dit de oorsprong van het probleem?

2 likes

Zou het niet gewoon een parameter zijn om assemblies bij te werken (op verzoek of anderszins)?

@m_blt
Ik heb net je video gekeken
HET probleem met updaten zit niet bij het gereedschap zelf, maar wanneer het hulpmiddel in een kamer wordt gebruikt.
DAAR had ik een updateprobleem

Het is aan de kant dat ik deze veranderingen in dimensies aanbreng...

Heb je eraan gedacht de link naar de shapetool te verwijderen?:

=> Indien aangevinkt: Het bibliotheekgedeelte is " Master " en de wijzigingen aan het onderdeel hebben geen effect (Externe referenties Tool => Onderdeel).
=> En/of het gereedschapsbestand (*. SLDFTP) is alleen-lezen, dus je kunt de waarden niet veranderen...

4 likes

Bedankt MacLane, inderdaad, dat klopt, ' Link naar shape tool' moet niet aangevinkt zijn.
Ik was toen niet waakzaam! :slight_smile:

1 like