Vormtool en configuratie

Hallo

Ik heb een stempelvormgereedschap gemaakt met zijn verschillende afmetingen (tot nu toe gaat het goed).

Ik wilde weten of het mogelijk was om de functie van het vormgereedschap te configureren om mijn onderdeelfamilie in de kamer te creëren?

Ik heb het geprobeerd door eerst mijn onderdeelfamilie te maken en vervolgens de tool in te voegen. Maar ik kan gewoon de conf selecteren van de tool die ik ga gebruiken in de actieve conf van de kamer  (wauw, het maakt knopen in de hersenen, ik hoop dat je het hebt gevolgd).

Maar dan kan ik het volgende vormgereedschap in de onderdeelfamilie  niet configureren (nou ja, er is misschien een truc, maar ik heb het gemist).

In feite moet ik de gereedschapsfunctie in de kamer bewerken, om te kiezen welke gereedschapsconf overeenkomt met de kamerconf. En door het actievlak opnieuw te selecteren. En dit op elk conf stuk.

@opiep27

zoals je zegt over de nuds in het hoofd ;-)

Als u een vorm hebt gemaakt en een familie van onderdelen van die vorm hebt gemaakt

dus elk stuk aan zijn kant spec

Je moet dus elke keer de gewenste vorm in je gereedschapskist nemen

Via deze tool kun je ook een slimme component aanmaken

Als je een familie van onderdelen uit de hebt, zou je de mogelijkheid moeten hebben om degene te selecteren die je wilt

Door naar je Excel-tabel te gaan in de functiemanager

@+ ;-)

Het is ook niet gemakkelijk om het antwoord te volgen....

Hier zijn mijn stappen:

- creatie van het vormgereedschap met verschillende confs  (bijv. veranderende diepte, conf A=100, conf B= 150, ...).

- Creatie van mijn plaatwerk  (Conf1: prof100; conf2: prof 150...)

- invoegen van het vormgereedschap  (conf 1 van het actieve deel), u kunt de conf (A, B, C...) van het gereedschap kiezen.

- Maar dan kan ik in de tabel van de deelfamilie die volgt op conf1, conf 2, de keuze van conf 1, conf B van de tool niet krijgen.

Ik moet door elke conf 1, conf 2 van de kamer gaan om conf A of B te selecteren (zie afbeelding)

Dus vergeleken met het antwoord van gt22, als ik het begreep, ben ik gedwongen om een formuliertoolfunctie opnieuw uit te voeren en te kiezen voor verwijderd of niet volgens de conf?

Jammer dat we het niet kunnen vinden in de Excel-familie.

2014-03-25__outil_de_forme.png

Het is heel goed mogelijk om de configuraties van het gereedschap te specificeren volgens de configuraties van het onderdeel (plaatwerk), maar 

Er moet worden gespecificeerd dat de gereedschapsconfiguratie overeenkomt met een plaatwerkconfiguratie

Zie screenshot

capture_02.jpg
3 likes

@jfaradon: Ik heb dit menu niet als ik een functie voor vormgereedschap invoeg. Kun je me vertellen waar ik het vind?

Oh voor de goede orde, het is sw12

1 like

op SW2012 geen shape tool maar stamping tool voor zover ik weet ;-)

Je kunt een voorbeeld geven van wat je wilt doen

of post uw bestand Ik ben onder 2012 ook

@+ ;-)

@gt22: Hier is een ex onder SW12. Ik heb het gereedschap en het stuk geplaatst.

2014-03-25_ex_outil_de_forme.rar

@opiep27

Ja, maar je bijlage

toont me een afbeelding van een vormtool uit 2014

dat is tenminste wat ik zie

Zie bijlage

@+ ;-)

attendeeviewerimage000.bmp

@gt22: Mijn bestand is een .rar en er staat geen afbeelding in.

Ik weet niet waar dit beeld vandaan komt... Lynkoa is gehackt?!

Ik heb zojuist het bestand gedownload dat ik erin heb gezet, en er staat geen afbeelding in.

En voor de datum 2014 is het normaal dat het een ex is die ik net heb gedaan.

Ik heb het verkeerde opnamebestand!!

Hier is de goede die ook in  2012 bestaat

capture_0.3.jpg
4 likes

Waar is dit vormmiddel? thuis denk ik niet?

Dat is het @ opiep27 Ik heb jouw deel

@+ ;-)

@jfaradon: Ik gebruik deze tool. Maar je moet de functie van het vormgereedschap gaan bewerken en eindigen met de actieve configuratie, omdat deze niet zo kan worden gewijzigd (d.w.z. kies een ander gereedschap voor een conf dan de actieve conf)

Maar dan is de keuze niet toegankelijk voor de familietafel in de kamer. Tenzij er een optie is om te activeren bij het aanmaken van het gezin....

Zie bijgevoegde afbeelding voor uw kamer familietafel

Ik heb overal gekeken, tenminste, ik denk dat ik de tool niet kan vinden

@+ ;-)

capture_famille_de_piece_opiep.png

@gt22: Het vormgereedschap bevindt zich in: invoeg-/plaatwerk-/vormgereedschap

En wat moet je op de foto zien?

1 like

De 3 tabbladen

Creatie boom

Beheerder

Configuration Manager: Dit is waar uw vormgereedschapstabel zich bevindt

Ik zie dat je 3 dieptes hebt gecreëerd 100.150.200

dus daar moet je, als ik het mis heb, deze tool selecteren zoals je hem hebt gemaakt

@+ ;-)

capture_image_opiep.png

re

OPPIC27

25 maart, 2014 - 13:58 | /!\ Meld deze beoordeling

@gt22: Het vormgereedschap bevindt zich in: invoeg-/plaatwerk-/vormgereedschap

OK, bedankt, ik heb het gevonden, maar het is onmogelijk om het in de werkbalk van plaatwerk te plaatsen

Ik hou van mijn werkbalk ;-)

@+ ;-)

@gt22: voor de overleden familietafel, daar ben ik het mee eens, daar heb je omcirkeld.

Maar de rest van je antwoord begrijp ik niet (en toch is het geen vrijdag! ;-) ) )

Heeft u een vormgereedschapstafel?

Anders heeft de standaardwerkbalk van het plaatwerk het gereedschap al, maar het heet stempelgereedschap (we gaan in cirkels rond omdat we teruggaan naar een van je eerste opmerkingen)

U moet de mogelijkheid hebben om deze tool te wijzigen

In de functie Vormgereedschap heeft u de mogelijkheid om het Vormgereedschap te wijzigen

die je hebt gecreëerd in je familie van stukken

Vormgereedschappen vervangen

Nadat u een vormgereedschap in een model hebt ingevoegd, kunt u dat vormgereedschap vervangen door een ander gereedschap.

1. Klik in cover.sldprt in de FeatureManager-ontwerpstructuur met de rechtermuisknop op sample_louver1 en selecteer Gereedschap Vorm vervangen.
  2. Navigeer in het dialoogvenster naar dossier_d installatie\Documenten en instellingen\Alle gebruikers\Toepassingsgegevens\SolidWorks\SolidWorks 2012\ontwerpbibliotheek\vormgereedschappen\reliëfs\geëxtrudeerd gat.sldprt en klik op Openen.

3. Klik in de PropertyManager op .

Het dakraam werd vervangen door het boren.

4. Houd deze ruimte open voor de volgende procedure.

Hoofdonderwerp: Hulpmiddelen voor vormen

<< Vormgereedschappen invoegen

Koppelingen koppelen aan >> vormgereedschappen

@+ ;-)

Dank u voor uw hulp.

Ik heb niet gevonden hoe ik het kan configureren zonder de functie te bewerken.

Omdat dit de oplossing is die jfaradon ook gaf.