"THREADING" hulpmiddel

Hoi allemaal

Op een onderdeel dat in 3D-printen is gemaakt, wil ik een draad maken. Om dit te doen, moet ik, in het echte leven in SOLIDWORKS, de (Gas 1/2") van de kant vertegenwoordigen.  

Bij gebruik van het draadgereedschap (zie "Filetage_1" nr. 1) verschijnt er een venster.

Daarbinnen moeten we kiezen tussen verschillende soorten schroefdraad (zie "Filetage_1" nr. 2), we hebben de keuze tussen INCH DIE, INCH TAP, METRIC TAP, METRIC TAP. Allereerst, wat betekenen "TAP" en "DIE"?

Nadat ik vervolgens "Inch" heb geselecteerd (tikken of sterven), moet ik de grootte kiezen. En daar, probleem... Weet u waar de aangeboden maten mee overeenkomen? (Zie "Filetage_1" n°3)

Bij voorbaat dank

filetage_1.png
1 like

Hallo

Teer en dobbelsteen = Tikken en sterven

wees voorzichtig om in Métric te blijven als het voor ISO-normen en Franse formaten is.

Bovendien, als het voor 3D-printen is, wees dan voorzichtig aan het begin en aan het einde, anders kun je geen schroeven in je tappen plaatsen

Vriendelijke groeten

5 likes

Hallo

Vraag 1: Zie het antwoord van Zozo_mp.

Vraag 2: 0.625-11 ===> Diameter (in inches) - Spoed (aantal draden per inch)

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo;

Ik zou graag de antwoorden van Zozo_mp en D. Roger willen horen. Terwijl hij u adviseert om de netten handmatig op al uw onderdelen te maken (vooral als het voor 3D-printen is).

Vriendelijke groeten.

Hallo 

Hartelijk dank voor uw antwoorden.

Vriendelijke groeten

Laatste vraag: 

Dus naar uw mening, op een onderdeel met een 1/2" GAS-schroefdraad, welke waarde moet ik integreren?

Omdat ik niet precies een waarde tegenkom die door solidworks wordt voorgesteld.

Bedankt

Wees voorzichtig, de "inch"-draden van deze functie zijn niet noodzakelijkerwijs de gasdraden, ze zijn waarschijnlijk de UNF/UNC, dus zie het antwoord van MacLane

Goedenavond

Tenzij ik niet alles heb gedownload, maar blijkbaar bestaat de thread-functie alleen voor threads en niet voor "niet Gas" threads.

Maclane stelde voor om het inrijgen zelf te doen door materiaal te verwijderen, misschien was het om deze reden. Hij zal het ons vertellen :-)

Ter herinnering: deze functie is oorspronkelijk gemaakt om schroefdraad op assen of boringen van al aanzienlijke afmetingen te maken. Maar we hebben nog lang niet alle bestaande draden als basismodel.