Grijs meetinstrument op E-tekeningen [Ongelooflijk]

Hoi allemaal!
Ik verveel me een beetje op een onderdeel in reverse engineering, ik zou graag een methode willen weten om toegang te krijgen tot het meetgereedschap dat grijs is op mijn 3D-onderdeel op Edrawing, het is een plaat met veel gaten.
Ik herinner me dat ik het in één keer kon doen door het onderdeelbestand op te slaan, ik was de tip helemaal vergeten!
Als het helpt, is mijn versie van Edrawings 30.5.0.0019 met Solidworks 2022sp05

Dank u allen

In SW, menu Extra, Opties, dan Exporteren, EDRW en ok om te meten:

Aan de andere kant, als het onderdeel al is opgeslagen in edrawing-formaat en de optie is niet aangevinkt, moet u het onderdeel in SW hebben en het opnieuw exporteren met de optie om te controleren.
Het doel is in sommige gevallen om alleen het visuele te geven zonder de meetoptie om niet precies te reverse-engineeren en uw ontwerp te beschermen!

2 likes

Hallo
Bedankt voor je antwoord, ik begrijp het bewakings- en beveiligingsaspect van bestanden en inderdaad is het mijn doel om afmetingen op Edrawings-bestanden te herstellen omdat we het hele ontwerpbestand op Solidworks zijn kwijtgeraakt, het is een echte klap voor onze service...
En ik wilde dit ongeluk verhelpen via het forum...

Voor zover ik weet, is het onmogelijk om te meten of te exporteren naar een meetbaar formaat als de gemeten optie niet is aangevinkt bij het exporteren naar Edrawing.

Hallo

Normaal gesproken kan Edrawing exporteren in STL.
Het is erg lelijk, maar het is herbruikbaar in SW met een beetje verwerking ...

Succes...

Logischerwijs exporteren @a_eriaud stl alleen als gemeten gecontroleerd, althans zo lijkt het mij?

Hallo
Bedankt voor dit idee, de optie opslaan als STL is niet zichtbaar, a priori dachten ze aan deze " fout ".
Nogmaals bedankt aan iedereen voor dit onderzoek :slight_smile:

Fout van mijn kant, je moet export STL hebben aangevinkt om dan de optie te hebben:
image
Wat natuurlijk ook niet het geval was.
Dus helaas geen oplossing voor mij in dit geval.

2 likes