MyCAD Tool Versie 2022 sp2.0 plaatwerk

Hoi allemaal

Na het installeren van de 2022 sp2.0-versie realiseren we ons dat we genoodzaakt zijn om alle bestanden uit te pakken om een plaatwerk te maken.

In tegenstelling tot de versie van 2021, die geen extractie vereist (maar wel moet ontsnappen om een opname te voorkomen).

Ik zou graag willen weten of ik in dit geval de enige ben? En hoe maak je je plaatwerk op dit moment?

Vriendelijke groeten.

Dhr. Coleau

Hallo

Ik denk dat je een ticket moet aanmaken bij Visiativ: https://www.lynkoa.com/ticket/create

Fijne dag

1 like

Het ticket is al open, maar ze betwijfelen of ik een plaatwerk maak zonder te extraheren op de 2021-versie.

Dank u voor uw antwoord.

Vriendelijke groeten.

Dhr. Coleau

Hallo

Het bedieningsproces verschilt inderdaad tussen de versies van 2021 en 2022.

Deze verandering is echter geen regressie, maar een evolutie die is gemaakt om foutieve tekeningen te voorkomen.

Wanneer u plaatwerkcarrosserietekeningen maakt met de SheetMetalManufacturing tool, maakt u ook een plat patroon  in 3D. Als uw bestanden zich in een PDM-kluis bevinden, moeten de bestanden dus worden uitgecheckt om te kunnen worden gewijzigd.

Op de 2021-versie werkte de verwerking wanneer uw bestanden al de " Flat-Pattern " -configuratie hadden. Op bestanden die deze configuratie niet hadden, en door te hebben " geannuleerd " tijdens het " save-as " bericht, waren de tekeningen noodzakelijkerwijs verkeerd, zoals je kunt zien in de bijgevoegde video.

Om het risico op foutieve bestanden te vermijden, hebben we besloten de tool te beveiligen door verwerking op alleen-lezen bestanden te verbieden. Daarnaast zijn we in ontwikkeling voor het beheer van PDM-bestanden via myPDMtools :

R&Dmy - Evolutie #138481

De mogelijkheid toegevoegd om bestanden in een PDM-kluis te verwerken

Oprecht

smm_2021.mp4
2 likes

Hallo

Allereerst genereert het maken van een plaatwerkbestand in de versies van 2020 en 2021 geen foutief bestand als het de functie Flat Pattern heeft zonder te worden geëxtraheerd.

Zoals je in je video laat zien, heeft je bestand een probleem bij het opnieuw openen omdat je plaatwerkonderdelen niet de Flat Pattern-functie hebben en daarom zal het worden hersteld.

Aan de andere kant, pak een volledige assemblage uit, die wordt gearchiveerd en keur goed in de pdm deze kleine veroorzaakte problemen van indexering, omdat gebruikt op hetzelfde moment door verschillende medewerkers aan verschillende gevallen.

Ik stuur je zo snel mogelijk de video van deze operatie.

Vriendelijke groeten. Dhr. Coleau