Ponsgereedschap in de Solidworks-bibliotheek

Hallo

in mijn bedrijf gebruiken we RADAN om nesten te maken en de programma's naar onze ponsmachines te sturen.

Mijn vraag is de volgende:

Ik zou graag de tools van onze machines in een Solidworks-bibliotheek willen zetten via een Excel-bestand, indien mogelijk, zonder alles opnieuw te hoeven tekenen. Zodat het kan worden gebruikt bij het maken van mijn stukken.

Hoe  moet ik dat aanpakken?

Bedankt

HUISZWALUW. Julian

Hallo

Verschillen de tools erg van elkaar?

In ieder geval moet u de dz-deelfamilies gebruiken (met een of meer bestanden).

Voor mij de eenvoudigste: maak een tool in 3D en maak vervolgens een configuratie met een andere tool die zo verschillend mogelijk is (zorg ervoor dat u de afmetingen alleen wijzigt in de actieve configuratie in het zijdialoogvenster, dit is het laatste pictogram zo lijkt het)

Maak dan automatisch een familie van onderdelen aan en bewonder het resultaat in het excel-bestand.

Vervolgens hoeft u alleen maar de kolommen te kopiëren en in het Excel-bestand te plakken en de gewenste waarden te wijzigen

Type: ROND, VIERKANT, RECHTHOEKIG, LANGWERPIG

+ alle fasen: ETOILE, HEXAGONE, TRAPEZE etc.

Ik moet ze in 3D maken, zelfs als ik alleen de vorm van het gereedschap gebruik ?

Bekijk deze tutorial om een idee te krijgen van hoe het werkt:

http://m.youtube.com/watch?v=jpiQewaM7sw

1 like

Bij ons hebben we de materiaalafname veroorzaakt door onze ponsgereedschappen in de functiebibliotheek (evenals de verwijdering voor sleutels, borgringen enz.). En om niet te veel elementen te hebben, een enkele ronde met configuraties voor elke gereedschapsdiameter.

Deze elementen worden opgeslagen als "lib feat part .sldlfp)

Dit stelde ons ook in staat om direct in bibliotheken functies te creëren met 2 cirkels / 4 langwerpige enz...