Hallo
Is er een optie om het 3D-bestand automatisch te laden wanneer ik een tekeningbestand in SW open?
In hetzelfde principe als externe referenties voor assemblages.
Bij voorbaat dank.
Hallo
Is er een optie om het 3D-bestand automatisch te laden wanneer ik een tekeningbestand in SW open?
In hetzelfde principe als externe referenties voor assemblages.
Bij voorbaat dank.
Ik begreep de vraag niet
U hebt een tekening maken en een naam geven
u wilt een directe link om de 3D te openen wanneer u deze opent?
Zie deze link
http://www.lynkoa.com/forum/3d/lien-fichier-mise-en-plan-fichier-piece
Als ik het goed begrijp, klik ik één keer met de linkermuisknop op een van de weergaven, er wordt een kleine balk geopend.
Klik dan op het kleine icoontje "open kamer" (zie afbeelding)
Niet voor zover ik weet...
Maar klik met de rechtermuisknop op de kamer in uw weergave en u kunt direct de gekoppelde kamer openen.
Het is echt snel ;-)
Hallo
als u een tekening vanuit een kamer wilt openen, drukt u gewoon op Ctrl+D en om de kamer vanuit de tekening te openen, hoeft u alleen maar met de linkermuisknop op de weergave te klikken en de kamer te openen.
Anders, als ze dezelfde naam en locatie hebben, selecteert u beide en opent u. Maar het is niet automatisch, want je moet ze correct selecteren.
Maar de optie om de kamer te openen vanuit de MEP zoals aangegeven door bart en max59 is misschien wel de makkelijkste...
@manu, CTRL+D? het werkt niet voor mij
We hebben sluiproutes ingevoerd en ik denk dat dit er een van is. Hier zijn ze
Ik denk dat deze sneltoets niet standaard bestaat, je moet aanwijzen om een tekening te maken:
Aan de andere kant, om het een beetje "automatisch" te laten zijn, moeten het onderdeel en het plan in dezelfde map staan, in dit specifieke geval biedt SOLIDWORKS aan om de tekening te openen in plaats van een nieuwe te maken
Mick
Hallo
Hoewel dit zowel geldt voor lichtgewicht componenten in tekeningen (en het doel is om ze in het geheugen te laden) als voor assemblages, zijn de opties alleen voor assemblages en niet voor tekeningen.
Bewijs:
http://help.solidworks.com/2016/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_OPTIONS_PERFORMANCE.htm
Het is dus niet mogelijk.
Als het is om de bestanden echt te openen, dan is een kleine macro mogelijk, maar het kan de openingstijd verlengen! Voor een groot deel van het bestand zou het worden afgeraden, dus we zouden een klein dialoogvenster kunnen plaatsen om te bevestigen dat de gebruiker de tekenbestanden echt wil openen.