Hallo allemaal!
Ik heb een nogal vervelend probleem (vooral omdat ik niet begrijp waarom SolidWorks mij dit aandoet), wanneer ik een STEP (van een assembly) open, opent SolidWorks elk onderdeel in een venster dat te veel vensters genereert en de software crasht. Ik moet door mijn collega gaan die dit probleem niet heeft en waar de trede direct opent zonder elk onderdeel afzonderlijk te openen. We hebben onze importopties vergeleken en ze zijn identiek... Heeft iemand de oplossing voor dit probleem?
Hallo @DoubleL
Welke versie? Ik neem aan dat je collega dezelfde heeft als jij?
Zou deze optie " meerdere carrosserieën importeren als onderdelen " in import>algemeen niet bij u thuis worden aangevinkt?
Opmerking: Als " enable 3D interconnect " is aangevinkt, worden deze opties grijs weergegeven en zijn ze te vinden in " STEP/IGES-bestandsformaat ".
Heb je de algemene opties en ook in de stapgerelateerde importopties gecontroleerd? (afhankelijk van het 3D interconect geval zoals vermeld in @Sylk )
Persoonlijk heb ik de 3D-interconnect de hele tijd uitgeschakeld (te pijnlijk om te gebruiken)...
…
Afhankelijk van de herkomst van de STEP, kijk ook naar de instellingen aan de externe Ref-kant:
of optioneel in het tabblad " Prestaties ":
Ik heb alles geprobeerd, maar niets werkt...
Nou, ik zie alleen de oplossing om de kleinste aanpassingen te vergelijken tussen die van een collega en die van jou... Het is loooonnnng.
Om het voor elkaar te krijgen:
Heb je geprobeerd om tijdelijk terug te zetten naar de fabrieksinstellingen?
Om dit te doen, start solidworks RX:
Probeer een importstap, als het werkt zonder elk venster te openen, betekent dit dat het afkomstig is van een slechte instelling, anders kan het afkomstig zijn van een beschadigd bestand > een SW-reparatie uitvoeren.
Geen risico met deze methode, het huidige profiel wordt de volgende keer dat SW wordt opgestart opnieuw geladen en dit zal in ieder geval een van de 2 belangrijkste redenen voor mislukking elimineren: software of tuning.
Na een paar tests; hier zijn de instellingen die u moet toepassen zodat u de onderdelen niet in aparte vensters opent (Solidworks 2022):
Ter info, de 2 3d interconnect sub-opties zijn niet aanwezig in 2020, zoals je kunt zien op mijn screenshot. Maar ik kan me voorstellen dat @DoubleL een nieuwere versie gebruikt.
Dus ik heb de software-instellingen hersteld en ik heb nog steeds hetzelfde probleem, ook voor andere soorten bestanden (. IFC bijvoorbeeld)
Hallo @DoubleL
Misschien als je collega zijn instellingen exporteert en jij ze thuis importeert.