SolidWorks-bestanden openen met eDrawings (lezen + zijwaarts nemen)

Hallo

We zijn uitgerust bij het SolidWorks Design Office onder EPDM.

We zullen PDM-viewerlicenties kopen voor de andere diensten, maar ik wil er zeker van zijn dat ze de bestanden kunnen openen om te lezen en actie kunnen ondernemen.

Ik heb ook aan eDrawings gedacht, maar zullen ze in staat zijn om de SolidWorks-bronbestanden, assemblages, onderdelen en plannen te lezen en er op zijn minst afmetingen aan te nemen?

Ik heb het op mijn computer getest, maar omdat ik in eDrawings Pro ben, weet ik niet of het geldig is voor alle versies.

Bedankt

Anthony

Hallo Antho

Hypothese 2: Als je wilt dat je collega's Edrawing kunnen lezen, houdt dit in dat je systematisch twee versies moet hebben met een stuk of asm en de andere in Edrawing-formaat.

Voor de rest zullen onze vrienden hier het je vertellen

geen 2 bestandsversies nodig,

Edrawing "eet" de PRT / ASM / DRW direct

als er EPDM is, hebben alle gebruikers de "Edrawing-standaard" om te installeren.

Ik heb geen "standaard edrawing" om te testen, de beste Antho is om jezelf te testen op een pc die hij daar, je opent een PRT of ASM, en je kijkt of meten werkt.

Voor mij zou het moeten werken.

je hoeft niet verbonden te zijn met EPDM om het te proberen, in het slechtste geval kopieer en plak je een PRT- of ASM-bestand ergens op het netwerk om te testen, of via een USB-sleutel, en je probeert het te openen op een pc met "Edrawing-standaard".

3 likes

@Olivier

Bedankt, ik ontdek dat Edrawing direct de PRT / ASM / DRW "eet"

Dus wat heeft het voor zin om Edrawing-bestanden te maken.

Is het om privacyredenen? want met een Edrawing-bestand kun je het nemen van afmetingen en misschien de sneden toestaan of verbieden, nou ja, alles waar je discreet over wilt blijven zonder andere functies te doorlopen die bijvoorbeeld de binnenkant van de ASM verwijderen.

1 like

Zozo_mp,

Met edrawings kun je ook .exe maken voor mensen die het niet hebben. Als u een onderdeel of een asm naar een klant wilt sturen zodat hij het kan bekijken, opent u het bestand gewoon in edrawings en slaat u het op als en selecteert u .exe 

1 like

of gewoon om een map te delen waarvan de status is bevroren (geen risico op onbedoelde wijziging of niet...)

1 like

Hallo ja, met edrawing kunt u metingen uitvoeren op een SW-bestand.

1 like

We gebruiken Edrawing voor de mensen in de werkplaats en SW zonder PDM voor het ontwerpbureau, het risico is dat wanneer een persoon in de werkplaats een onderdeel of een assemblage in 1e opent, wanneer het ontwerpbureau het probeert te openen het alleen-lezen is. Wat erg vervelend is en de enige manier die gevonden wordt, is om het bestand vanuit edrawing te openen door de alleen-lezen optie aan te vinken.

Wees voorzichtig met dit punt, dat erg pijnlijk kan zijn. (vooral wanneer de naam van de pc het niet mogelijk maakt om de persoon te identificeren die het bestand heeft geopend)

Bedankt voor al je antwoorden!

@ sbadenis & stefbeno : We zullen dit probleem niet hebben omdat we op EPDM zijn en de bestanden zullen niet kunnen worden uitgepakt door deze gebruikers omdat ze alleen een viewer-versie zullen hebben, dus noodzakelijkerwijs alleen-lezen.

Ik kon niet testen omdat we allemaal de Pro-versie hebben bij de BE en ik wilde er zeker van zijn dat dit ook het geval was op de standaardversie.

Bedankt franck.ceroux, de standaardversie maakt het natuurlijk mogelijk op een 3D.

Ik ga nog steeds in het echt testen om er zeker van te zijn dat het in onze configuratie OK zal zijn (inclusief tekenen).

Zozo, nieuwsgierigheid stelt je vaak in staat om dingen te ontdekken met software, bijvoorbeeld met Edrawing, je hoeft alleen maar op "bestand openen" te drukken en naar de lijst met extensies te kijken die het kan "eten".

Hetzelfde geldt voor SW, om te "openen" of "op te slaan als"...

Net als bij functies in CAD, stelt "de beroemde rechtermuisknop" (met uitgebreid menu) je in staat om veel dingen te zien, of in het linkerpaneel, openen om de verschillende secties van een functie te bekijken, stelt je ook in staat om te leren, te begrijpen, te ontdekken...

sbadenis, aangezien het onder Epdm valt, met de juiste groepsgebruikersrechten, zou de werkplaats logischerwijs alleen alleen-lezen toegang moeten hebben.

En met Epdm en het "Extract/Archive"-principe is er geen risico, want als de gebruikersgroepen goed zijn geconfigureerd, is de standaard de alleen-lezen opening (zonder extractie).

Moge de donkere kant bij je zijn...

Verdomme, ik wilde standaard eDrawings op mijn werkstation installeren om te testen, maar het schakelde automatisch over naar Pro...

Ik ga kijken op een werkstation dat geen SolidWorks heeft.

Na het testen werkt het goed!