Bestanden openen in versie N + 1 met versie N

Het antwoord van PL op deze vraag volgt http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/solidworks-2016

Is dit gedrag (het openen van versie N+1 met de laatste SP van versie N) generaliseerbaar naar oudere versies?

Ik heb nog steeds klanten die in SW2012 werken (ja, ja je leest het goed) en een slechte keuze van icoon bij het openen is snel gemaakt.

Wetende dat mijn bestanden over het algemeen niet speciaal de functies gebruiken die echt specifiek zijn voor de nieuwe versies.

Hallo

Ja, zie hier:

http://help.solidworks.com/2013/french/WhatsNew/c_previous_release_interoperability.htm

"Vanaf SolidWorks 2012 kun je een bestand uit een latere versie openen in Service Pack 5 van de vorige versie. U kunt bijvoorbeeld SolidWorks 2014-bestanden openen in SolidWorks 2013. Interoperabiliteit wordt alleen ondersteund voor opeenvolgende releases. U kunt bijvoorbeeld geen SolidWorks 2014-bestand openen in SolidWorks 2012 Service Pack 5.

Maar het hangt ervan af, welke versie heb je? Kortom, als ze in 2012 SP5 zijn, kunnen ze bestanden openen die in 2013 zijn gemaakt.

2 likes

op dit moment hebben we van 2015SP5 tot 2010!

Het idee was:

Ik heb een bestand uit 2015,

Ik open het met 2014SP5 en sla het op (zodat ze 2014 worden),

Ik open dit laatste bestand met 2013 etc.

Verlies ik iets?

Zoals hier gezegd:http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/solidworks-2016#answer-623496

U kunt een bestand met een N-1-versie openen, maar niet opslaan.

Het was een goed idee, maar het zal niet werken.

2 likes

Hallo

In feite zal solidworks van een lagere versie gewoon het bestand (van een toekomstige versie) kunnen openen, maar we kunnen er niets mee doen, het is een solide "dood". Je kunt het niet opslaan in de lagere versie, laat staan dat je de build-boom terugkrijgt. Het is gewoon visueel. 

1 like

Ja, zoals ik in een antwoord op de andere vraag al zei, kan het worden gebruikt om de onderdelen in een assemblage te gebruiken, maar niet meer!

1 like

@ Stefbeno, het moet worden getest, maar ik denk dat er wat verliezen zullen zijn en ik heb de indruk dat je dode volumes zult hebben

Waarom niet opnemen in Parasolid?

of ga via OnShape die in staat is, volgens wat ik begrijp, om de functies van verschillende SW-versies te herkennen, zodat je bestand je naar Onshape stuurt

en neem dit onshape-bestand over van uw klant bij het openen op SW

In theorie zou je niets moeten verliezen 

Probeer het eens en vertel het ons

Bestanden importeren en exporteren

U kunt vele soorten bestanden importeren en exporteren, niet alleen CAD-bestanden. Bij het importeren van CAD-bestanden schrijft Onshape automatisch terug naar het interne formaat van Onshape. Bij het exporteren van bestanden kunt u exporteren naar een ander CAD-formaat, maar ook gewoon niet-CAD-bestanden uploaden.  Zie de links hieronder.

• Importeren - Uploadt elk type bestand naar Onshape, als een eigen document of naar een bestaand document. Als het bestand een CAD-bestand is, wordt het automatisch geconverteerd naar het Onshape-formaat.
  • Downloaden - Kopieer elk bestand dat in Onshape is geïmporteerd terug naar Onshape in het huidige bestandsformaat op uw lokale computer.
  • Exporteren - Schrijf een Onshape-studioonderdeel of afzonderlijk onderdeel naar een ander CAD-formaat, of een schets of plat gezicht in DWG/DXF-formaat en download het naar uw lokale computer.

Meer informatie over ondersteunde bestandsindelingen.

Ondersteunde bestandsindelingen

Voor elk tabblad dat een onderdeel of merk vertegenwoordigt, schrijft Onshape automatisch naar een ondersteunde indeling van uw keuze wanneer u een export start. Onshape kan onderdelen Studio's, assemblages en tabbladen met andere geïmporteerde CAD-bestanden schrijven.

OpenVoor het Studio-gedeelte:

Onshape kan een deel van Studios schrijven bij:

Onshape kan het Studios gedeelte lezen van:

• v10 Parasolid naar v27
  • ACIS 21
  • AP203 en AP214 STEP (alleen geometrie)
  • IGES 5.3
  • SolidWorks 2004
  • CATIA R14 en R19
  • STL
  • Neushoorn (.3dm)
  • v10 Parasolid naar v27
  • ACIS t/m 21 2016 1.0
  • IGES tot 5.3
  • CATIA V4 4.15 tot 4.24
  • CATIA v5 van R7 naar R25 (v5-6R2015)
  • CATIA van R2010x tot R2013x, R2015x
  • SolidWorks 1999-2015 2016
  • Uitvinder 9 t/m 2015
  • Pro / ENGINEER, Creo van Pro / E 2000i naar Creo Parametrisch 3.0
  • JT-formaten tot 10
  • Neushoorn (.3dm)
  • Collada 1.4.1 (zonder afdichtingsgegevens)

OpenVoor sets:

Onshape kan assemblages schrijven om:

Onshape kan samenstellingen lezen van:

• v10 Parasolid naar v27
  • STL
  • Neushoorn (.3dm)
  • v10 Parasolid naar v27
  • ACIS tot 21
  • IGES tot 5.3
  • SolidWorks-bestanden om mee te nemen
  • JT-formaten tot 10
  • Neushoorn (.3dm)

@+

1 like