Solidworks-blokken openen

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs mijn toren veranderd en sindsdien kan ik mijn blokken niet meer openen onder solidworks (2012)??

Als je weet waar het vandaan kan komen, bedankt.

Is het toeval dat er tegelijk met de licentie een eigendomsoverdracht heeft plaatsgevonden of is het een volledige herinstallatie van de toren waarop de solidworks als nieuwe installatie is geïnstalleerd?

Ja, het is een volledige herinstallatie van de toren, gloednieuwe toren dus de IT heeft alles erop geïnstalleerd (solidworks, movex, acrobat......)

Verschijnt er een foutmelding bij het openen van een blok of gebeurt er niets? Is de versie van SolidWorks hetzelfde? Heeft u de configuratie van de oude werkplek met de assistent overgenomen?

Geen foutmelding, er gebeurt niets, en ik lijk de configuratie van het oude werkstation niet te hebben, daar heb ik niet voor gezorgd, ze brachten me mijn nieuwe toren en namen de oude. Zonder mezelf veel vragen te stellen.

Geen computer van collega's om hun configuratie te kopiëren? Het staat in het startmenu in de map SolidWorks: wizard om de instellingen te kopiëren (om op het werkstation te worden gestart of het werkt om ze te exporteren, dan de andere om ze te importeren.

We moeten de uitbreiding van het blok opnieuw toewijzen aan Solidworks.

Vertel Windows dat .sldblk pro wordt ondersteund door Soldiworks.

En in de Solidworks-opties, in bestandslocaties, geef je het mappad van je blokken aan in het bloktabblad (zie afbeelding)

bloc.png
1 like
Geen computer van collega's om hun configuratie te kopiëren? Het staat in het startmenu in de map SolidWorks: wizard om de instellingen te kopiëren (om op het werkstation te worden gestart of het werkt om ze te exporteren, dan de andere om ze te importeren.

Nikkel, het komt daar vandaan, inderdaad, het programma dat verband hield met het openen van de blokken was niet het juiste, het was inderdaad het solidworks-logo, maar het was solidworksinstallfield, zoiets, dus ik associeerde solidworks helemaal en het werkt.

Dank je wel Bart en bedankt allemaal!!

Fijne dag.

1 like