3D DWG openen in SOLIDWORKS

Hallo allemaal,
Ik heb van een leverancier een 3D DWG ontvangen die ik zonder problemen open met draftsight.
Aan de andere kant kan ik het niet in 3D openen met solidworks.
Mijn pc draaide van 4 uur 's middags tot 8 uur 's ochtends de volgende dag zonder dat de conversie was voltooid.
Toch hebben we pc's die racebeesten zijn.
Heeft iemand een oplossing? Of kan iemand het voor mij omzetten in verschillende formaten? STAP, IGES, SLDPRT... eindelijk in een formaat dat gebruikt kan worden door SOLIDWORKS 2022.

Bijgevoegd is het DWG-bestand

Hartelijk dank
BROWNIE.dwg (11.3 MB)

@MLG

op dit moment wil hij alleen 2D doen en het maalt zonder dat ik echt weet wat hij aan het doen is.
Ik had net een afbeelding op het scherm en nu is het gecrasht

Ik zou er later beter uitzien

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo meneer Legras,
Probeer dit bestand in ACIS-formaat (*.sat) te hebben, het zijn 3D A-uitwisselingsbestanden

Utocad.
Het gaat eerder de andere kant op, maar laten we het toch proberen. (SW2022 SP4).
@+.
AR.

1 like

Hallo

Als ik open met een DWG-speler (proefversie), heb ik het visuele, maar ik kan het niet in een ander formaat opslaan omdat er meer dan 1000 objecten zijn.
Het object (schommel + ketting) lijkt te zijn samengesteld uit een netwerk van oppervlakken

Dit kan de reden zijn waarom SW het moeilijk heeft, als er veel oppervlakken zijn.
Trouwens, edrawing heeft het ook moeilijk... Maar hij opent het zelfs QD

1 like

Als je draftsight hebt, kun je het misschien converteren naar een formaat dat je gemakkelijker onder sw kunt importeren.

1 like

Drafsight kan het niet converteren, maar het lijkt erop dat Autodesk-software in staat is (Inventor of Autocad) zoals vermeld door @A_R
Aan de andere kant, zelfs in sat zal de facettering blijven en de zwaarte met zeker, maar misschien op een mindere manier.
Meer dan een collega vinden met Inventor of de leverancier om een ander formaat vragen

1 like

@A_R , ik heb het mijn leverancier gevraagd, maar om redenen van projectprivacy bieden ze alleen DWG aan.

@opiep27 , idem, ik heb een paar converters getest, maar ik kan geen exportformaat vinden dat geschikt is voor Solidworks

U kunt de installatie van de proefversie van Fusion 360 testen en exporteren naar sat:
https://www.autodesk.fr/support/technical/article/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/FRA/Export-format-options-for-Fusion-360.html
Zelfs als de sat niet geweldig is, zal het naar mijn mening het beste zijn dat je kunt krijgen van de meegeleverde 3D.

1 like

Voor de vertrouwelijkheid hoop ik dat je ze niet hebt verteld dat het stuk hier is gedeeld, :laughing:want hun formaat van m... is onbruikbaar!

1 like

@opiep27 , ik heb draftsight, maar idem. Ik kan geen compatibel formaat vinden:

Exportformaten van Draftsight:
image

Solidworks import-indelingen:

Openen met Autocad
228774 objecten, maar geen volume, lichaam, lichaam, gebied.
onmogelijk om te doen zat, maar ik heb een iges (~ 600MB raw, 50MB in 7zip), te downloaden op deze Wetransfer link: https://we.tl/t-L9W5bEXqmE

Ik heb niet geprobeerd om het te importeren in SW, maar het duurde al 1/2-3/4 uur om de export te doen.
Ik weet niet wat je eruit zult halen in SW.

5 likes

Hallo

Welke versie van Sw gebruik je?
Dit is wat ik heb kunnen krijgen en het is het oppervlak, het enige dat ik zie is het gebruik van de afdrukfunctie om een volumeonderdeel te maken.
BROWNIE-1.sldprt (220.1 MB)

4 likes

@stefbeno ,

bedankt voor de IGES.
Ik lanceer de opening vanavond en laat het dit weekend draaien om te zien ...

@ac_cobra_427
Het is niet compleet, maar het is TOP !!
Ik ga de impressie proberen om te zien of ik er volume uit kan halen.
We zijn in 2022 SP5 versie

Interessant, @ac_cobra_427 hoe krijg je zo'n resultaat?

1 like

@Lynkoa15 Ik heb thuis een goede gaming pc en dat soort dingen draai ik 's avonds :slightly_smiling_face: :upside_down_face: :slightly_smiling_face: :upside_down_face:

Ik ga proberen de DWG weer te openen door hem dit weekend te laten draaien. Je weet maar nooit :roll_eyes:...

1 like

Bijgevoegd is de downloadlink van wat ik heb kunnen krijgen.

1 like

Wetransfer opgehaald. Ik zal er morgenochtend naar kijken.
ThanXXX :ok_hand::+1:

1 like