Montageontwerp met SW 2012 en/of eerder.
Wanneer ik deze bestanden open met SW 2013, worden sommige delen die in het verleden zijn verwijderd actief.
Hoe voorkom ik dat deze coins automatisch worden geactiveerd?
Montageontwerp met SW 2012 en/of eerder.
Wanneer ik deze bestanden open met SW 2013, worden sommige delen die in het verleden zijn verwijderd actief.
Hoe voorkom ik dat deze coins automatisch worden geactiveerd?
Ze moeten tijdelijk worden verwijderd (rechts op het onderdeel en klik op Verwijderen)
Bedankt, ik weet hoe ik een kamer tijdelijk kan verwijderen.
Ik wil voorkomen dat deze onderdelen die in het verleden zijn verwijderd toen ze werden gemaakt (SW 2004 @ 2012-versie) actief worden bij het openen van het assembly-bestand in SW 2013-modus.
Dit lijkt mij een "bug" of een beperking van de SW-software.
Ik had hetzelfde probleem met bestanden vóór versie 2010
Ik begreep het onderhoud niet goed, maar het zou te wijten zijn aan de vorige niet-compatibiliteit (daarom kan een SW uit 2011 geen bestand uit 2012 openen) en dat er een grote wijziging is ten opzichte van 2010
Het beantwoordt de vraag niet echt, maar het is de moeite waard om te weten
Normaal gesproken zouden we vanaf 2014 achterwaartse compatibiliteit moeten zien, maar beperkt in de versies.
Eens kijken of het werkt...
Hallo
Achterwaartse compatibiliteit bestaat sinds de 2013-versie, tussen de 2013-versie en de 2012 SP5-versie!
Dit zal het geval zijn in alle toekomstige versies van wat ik heb gelezen, maar alleen van het ene jaar op het andere.
Aan de andere kant begrijp ik het verband met de vraag niet, dat is een probleem van opwaarts en niet top-down. Ik heb dit probleem niet, maar ik heb altijd elk jaar de evoluties gevolgd, dus als je een bestand van een zeer eerdere versie opent, kan dat normaal zijn.
@+
Hallo
Solid 2013 is in bèta; Ik denk dat het ofwel een bug is of een nieuwe instelling om in de systeemopties te maken.
Persoonlijk ben ik nog steeds op mijn hoede voor de eerste versies + ServicePacks
Hallo
Het probleem zou niet voortkomen uit een onnauwkeurigheid tussen verborgen elementen en het element "verwijderen" (deactiveren). Misschien verschijnen de verborgen elementen weer en worden de verwijderde elementen niet ???
Vriendelijke groeten
Bastien
@bastien.vogel: De elementen zijn goed en wel verwijderd
@ BBARRAND: Ik bezit de SW 2013 met Service Pack 2.0
Zoals Coyote zegt, is het een probleem van opwaartse opening. Wanneer dit gebeurt... Proberen te achterhalen wat er is verwijderd van wat niet eerder is verwijderd, wordt een echte hoofdpijn ...
@BBARRAND: De SW2013-versie is al lang geen bètaversie meer en zou niet meer moeten werken. U moet het bijwerken op de SolidWorks Support-site.
https://www.solidworks.com/sw/support/downloads.htm
Vriendelijke groeten
uit mijn geheugen ben ik dit probleem al tegengekomen,
Het lijkt mij dat het probleem zich alleen voordoet wanneer je een bestand converteert van een versie uit 2011 of lager naar een versie uit 2013 met een SP lager dan 2.0.
Dus als dat het probleem is, is de uit te voeren test uiterst eenvoudig:
- Identificeer een set waarvan de delen die zijn verwijderd, in een staat van niet-verwijdering zijn gegaan
- Herstel een back-up van dit bestand voordat het wordt geconverteerd naar versie 2013
- Update je versie van solidworks (minimaal in SP 2.0, maar als je toch bezig bent, raad ik je aan om de laatste update te doen)
- Open het bestand in het vorige formaat en kijk of er een probleem is.
Als het probleem niet aanwezig is, is het zeker een bug in de eerste versies van SOLIDWORKS tijdens bestandsconversies.
Als het probleem zich nog steeds voordoet, is het eerste wat u moet doen een eerdere versie van SolidWorks opnieuw installeren op hetzelfde werkstation (parallel met uw 2013) om te controleren of het probleem niet eerder bestond.
Hallo
Ik begrijp niet echt wat er aan de hand is op het forum, ik heb 2 jaar geleden een antwoord gegeven en het verschijnt nu weer als een antwoord "16 minuten geleden"
Er is uiteraard een mix van reactiedata