Ik vraag je hulp omdat ik een bug heb bij het openen van een STEP-bestand. Inderdaad, als ik het in SOLIDWORKS open, mis ik een deel van het model, maar als ik het in E-Drawing open, heb ik mijn volledige montage:
Een verklaring zou een identieke bestandsnaam zijn voor 2 verschillende delen. Onder een andere softwarenaam kan d2 het deel identiek zijn. Onder solidworks wordt zodra het 1e deel is geopend, het 2e deel met dezelfde naam automatisch vervangen door het 1e. Vandaar waarschijnlijk het verdwijnen van de 2e. Een oplossing om de identieke onderdelen te hernoemen met verschillende namen voordat ze worden geëxporteerd.
Na opening lijkt het erop dat het eerder de kamer zelf is die het probleem is, aangezien deze slechts een klein deel van de kamer behoudt. Misschien wordt dit stuk in een ander formaat beter hersteld. Bugs van deze stijl komen soms voor tijdens conversies van het ene formaat naar het andere (vooral op het oppervlak)
Het is inderdaad zeer waarschijnlijk dat het afkomstig is van het vak "3D-interconnect inschakelen", omdat dit de enige instelling is die verschilt. Ik zal het af en toe testen en ik zal mijn antwoord naast het sluiten van het onderwerp als het daar vandaan komt.
Hallo. Omdat het op SW2021 is, is het onderdeel aanwezig wanneer het wordt geopend en kan ik het zonder problemen afzonderlijk openen. Mijn mening in 2 punten. 1: Voor mijn ervaring geef ik de voorkeur aan het parasolid-formaat boven de stappen. Er is een betere stabiliteit/betrouwbaarheid denk ik. 2: uw deel (PM 3G250: motor blijkbaar) bestaat uit 20 geïmporteerde volumebestanden om nog maar te zwijgen van de oppervlakten!! Het is niet een enkel volume of oppervlaktedeel. Als gevolg hiervan denk ik dat, aangezien over het algemeen alle bestanden die we importeren nooit perfect schoon zijn, je het risico op problemen bij het openen vermenigvuldigt. Ik heb geprobeerd de 20 volumes te verkleinen met Booleaanse " combine ". Er kan niets worden gedaan, zelfs niet door deelgroepen. Uw bestanden zijn niet schoon. Je straft jezelf door te veel onderdelen te importeren. In jouw plaats zou ik ruwweg de vorm van de motor op een vereenvoudigde manier reproduceren, met alleen de essentie exact: bevestigingsinterface, totale grootte. Natuurlijk, het kost tijd... Uw bestand is geen ontwerpbestand. Het is een assemblagebestand van externe onderdelen waarvan u niet alle parameters kunt controleren.
Uw analyse is zeer relevant, maar helaas hebben we als onderaannemer (en ik denk dat dit voor velen hier het geval is) weinig of geen controle over het type bestand dat we van onze klanten ontvangen.
Tussen de koper die stappen volgt met zijn bestelling zonder te begrijpen wat hij verzendt en het is normaal, om ieder zijn eigen baan... En de verschillende ontwerpbureaus die helaas zweren bij step, iges of dxf/dwg, met elk van hen hun deel van de onzekerheden...
In een vorig bedrijf was ik erin geslaagd om een van de grote klanten die met Catia samenwerkte te " opleiden " om ons Parasolid-bestanden te bezorgen en het is waar dat we veel conversietijd besparen, minder defecten...
Ik loop waarschijnlijk op de zaken vooruit, maar in het geval van @Nicko is het zeker een klant die zijn montage heeft gedaan door de stappen van de accessoires op de websites van de fabrikanten op te halen, dus ik kom terug op het feit dat we geen controle hebben over de kwaliteit van de binnenkomende gegevens.
Dit is een onderwerp waar we met z'n allen uren over zouden kunnen debatteren...
Ik heb getest onder SW2019, inderdaad door het 3D-vak te activeren dat het wordt weergegeven, aan de andere kant dwingt het je om met de rechtermuisknop te klikken / de functie op te lossen om de verschillende elementen waaruit de assemblage bestaat te kunnen isoleren en wijzigen. (alleen op hoofdmontage)