STEP-bestand openen

Hallo

Ik heb een probleem met solidworks voor het openen en maken van bestanden. STAP. Wanneer ik een STEP aanmaak, is het onmogelijk om deze te openen, zelfs niet op een andere computer (zie foutmelding).

Als ik een STEP wil openen die afkomstig is van trace part of ergens anders krijg ik dezelfde melding terwijl het andere station geen probleem heeft met het openen van het bestand.

bedankt voor je hulp, het is behoorlijk bestraffend...

capture.png
1 like

Tijdens het opnemen, in het venster waarin u de naam van uw stap kiest, bevindt zich hieronder het optievak.

Je moet de stap aanpassen om volume te hebben. Vink het vakje aan met volume.areal geometry

step.png
5 likes

Hoe open je de RWZI?

Omdat de "sleep"-functie in het venster soms de STEP niet opent

Als de oplossing van @Bart niet genoeg is,

Doordachte oplossing: Haal de SW-instelling van uw collega op (Start/Alle programma's/SolidWorks/SolidWorks Tools/Wizard om de instellingen te kopiëren.) en laad deze opnieuw op uw computer!

Hallo

Zoals Bart zegt, kijk bij het openen of opnemen goed naar de mogelijkheden in het venster openen en opnemen. Om er zeker van te zijn dat de opties worden weergegeven, selecteert u STEP in de bestandstypen, want als u op alle bestanden blijft, heeft u de opties niet.

@+

1 like

inderdaad, ik heb dezelfde parameters als jij BART...

Voor de parameters had ik erover nagedacht, maar we hebben niet dezelfde en het stoort me om de zijne te plaatsen, maar als ik geen keuze heb....

Ik sleep het, maar ik wacht even voordat ik de muisknop loslaat.

Ik heb nog nooit problemen gehad.

3 likes

Oh ik begrijp de terughoudendheid, maar je kunt selecteren wat je wilt herstellen, je kunt bijvoorbeeld alleen de "systeemopties" van het .sldreg-bestand herstellen.

U kunt de oude instellingen later altijd terugzetten. ;)

Zonder volume- of oppervlaktefuncties kom je in ieder geval nergens.

2 likes

Het komt dus niet van de parameters, die heb ik van mijn collega genomen, het verandert niets...

1 like

in aanvulling op wat je zegt @ Bart

Vaak komt het probleem van autocad-bestanden met dubbele regels

Welke bestanden wil je openen?

Hiermee kun je via een andere persoon een openingstest maken

en geven je + info om te zien waar het probleem zit

@+ ;-))

Stuur je bestand op;)

2 likes

Bijgevoegd is het bestand dat ik vanuit mijn positie heb gemaakt.

m1216_433_ouvercle_commande. stap
1 like

Bijgevoegd is het bestand dat mijn collega heeft gemaakt, hij opent het, niet ik...

m1216_433_ouvercle_commande-1. Stap
1 like

En kun je het stuk opsturen? Thuis lukt het me om die van je collega open te maken, maar die van jou niet.

Bent u zeker van uw exportmogelijkheden?

Heb je de 2 verschillende stappen geprobeerd? AP214 en AP203?

2 likes

Nou, vergeleken met de weergave die je me liet zien, ja, ik heb het volume / de oppervlaktegeometrie gecontroleerd. (dezelfde als mijn collega).

m1216_433_ouvercle_commande.sldprt
1 like

hetzelfde voor mij onder SW 2012 de 2e OK geen probleem 

de 1e is geen volume, dus je export moet niet correct zijn

@+ ;-))

1 like

Ik kan het SW-bestand van de toekomstige versie niet voor mij openen

Sorry

@+ ;-((

1 like

Daar heb ik het over

step2.png