STEP-bestand openen

Hallo

Heeft u bij het openen van een STEP-bestand op Inventor ooit gemerkt dat er niet alle elementen zijn: bijvoorbeeld ontbrekende gaten in een metalen frame ?

Op Inventor weet ik het niet, maar op SolidWorks

Het komt zelfs voor dat je een stap niet helemaal kunt omzetten

om er goed aan te kunnen werken

Van welk logboek aan de basis komt je stap...........?

Misschien een ander formaat kiezen?????????????????

post je RWZI om te zien hoe het eruit zou kunnen zien met SW als je wilt ;-)

@+

Hallo

Ik zit op solidworks en ja het overkomt mij. De uitleg, mijn timmerman tekent de frames in volume, maar de gaten zitten in het oppervlak. Om ze te zien moet ik overschakelen naar bedraad. Ik weet niet of het hetzelfde is, maar kijk voor het geval dat.....

Moge de kracht met je zijn.

3 likes

Hallo

Stuur me het stappenbestand dat ik in Inventor zie als er dingen ontbreken. Ik stuur je het onderdeel terug in Inventor-formaat.

maar persoonlijk heb ik de zaak nooit gehad.

Goedenavond, ik werk aan Inventor en de stappen veroorzaken van tijd tot tijd kleine problemen, afhankelijk van de originele software, of zelfs opties voor het maken van de stap.

Eerste test:

In uw opties voor het openen van stappen kunt u kiezen of u oppervlak en/of vast wilt, draden, steken ..., heeft u de selectievakjes aangevinkt?

Tweede test:

In de opties voor het openen van stappen kunt u de compostietfunctie selecteren, die een of meer oppervlaktelichamen creëert (ik hou niet echt van deze functie);

Derde en laatste test die in me opkomt en die werkt op stap van timmersoftware van het Telka-type :

Als je Inventor hebt, heb je Autocad Mecanical, dus in een lege dwg voer je je stap in en sla je deze op in .dwg. Hiermee kunt u de stap valideren (bijvoorbeeld als de gaten aanwezig zijn). Sinds Inventor de .dwg opent,

2 likes