Een bestand openen

Hallo; Ik zou graag willen weten waarom, wanneer ik een bestand open met de bijbehorende referentie en het niet als titel behoudt, SW me in het titelstuk1 plaatst, het is vervelend omdat we daarna meer weten dat het naar het onderdeel verwijst???

Vriendelijke groeten.

1 like

Hallo

Is het bij het maken van een plan vanuit een 3D?

Registreer het eenvoudig en SolidWorks zal dezelfde naam voorstellen als het onderdeel of de assemblage.

1 like

.PL, dit zijn 3D iges-bestanden en als ik er een open om een positie in vooraanzicht te kunnen maken en vervolgens goed  op te slaan, behoudt het niet de oorspronkelijke naam.

1 like

Ja, het is voor een latere tekening. Maar juist als ik het wil opnemen, zet het niet 1 stuk.

Hallo

Inderdaad, bij het openen van een iges wordt de naam van het originele bestand niet bewaard, maar wanneer u opslaat, hoeft u alleen maar alle bestanden in het type te selecteren om naar uw igs te verwijzen en gewoon de igs-extensie te wijzigen in sldprt.

@+

2 likes

Bedankt .PL en Coyote voor je hulp

Fijne dag

1 like

Het moet afhangen van de versie van sw, in mijn geval blijft de naam behouden... (SW2015 SP5)

In een macro is het mogelijk om de naam van het geopende bestand op te halen (bijv. met een functie <dir> of met Name = swModel.GetPathName) en deze op het moment van opslaan  te gebruiken met bijv. longstatus = Part.SaveAs3(Naam, 0, 0)

Hallo

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb uw advies tot op de letter opgevolgd. Niets werkte echter. Misschien is het een fout met mijn computer of heb ik je termen verkeerd begrepen, aangezien ik niet echt een computerprofessional ben, dus ik vraag je om me alsjeblieft de eenvoudigst mogelijke uitleg te geven. Echt, dank u uit de grond van mijn hart voor uw antwoorden.