Ik heb zojuist Solidworks geüpdatet van versie 2012 SP5 naar 2013 SP5. En ik heb een probleem met de "onderdelen" -bestanden die ik eerder niet had. Het is onmogelijk om ze automatisch te openen met Solidworks!
Ik heb geprobeerd in "openen met", maar de optie "altijd openen met" is grijs?!? Ik heb geprobeerd door te gaan via "standaard programma", maar het is hetzelfde ...
Door een beetje te zoeken op internet kon ik geen oplossing vinden. Ik heb geprobeerd de software opnieuw te installeren, maar niets helpt. In het register lijken de bestanden "onderdelen" en "assemblage" dezelfde informatie te bevatten, maar Solidworks opent alleen de assemblages zelf.
Er is geen foutmelding. Voor Windows (7 overigens) zijn de ".sldprt" bestanden onbekend. Elke keer als ik erop klik heb ik het recht op het venster: "Windows kan dit bestand niet openen" en de keuze om via internet te gaan of om het programma zelf te selecteren
Maar er was geen manier om hem mijn keuze te laten onthouden !
Een domme vraag... Maar als je met de rechtermuisknop op een onderdeel klikt en je doet eigenschappen, dan heb je SOLIDWORKS Launcher geopend??? Zo niet, dan moet je het aantrekken...
".PL" Ik heb Solidworks volledig van mijn werkstation verwijderd voordat ik de 2013 SP5 installeerde. En we hebben een licentie voor de 2013 die we eind 2012 hebben gekocht, dus we hebben de keuze gemaakt om te beginnen met de 2012, wat toen SP5 was. En toen heb ik er nooit aan gedacht om te updaten!
"ac cobra 427" Ja, als ik naar "Openen met" ga, heb ik Solidworks Launcher en als ik erop klik, wordt het zonder problemen geopend. Maar geen manier om het automatisch te doen?!
Ik denk dat er nog maar één oplossing is... Het is een goede formattering of een totale de-installatie van SW met een flinke lik CCleaner en vervolgens een schijfopruiming...
Als je er met de rechtermuisknop op klikt, open je ermee, onderaan de lijst programmeer je standaard, je zoekt naar solidworks en je vinkt het vakje aan dat altijd open met het zou moeten werken denk ik Formatteren is niet nodig
arf niet zien dat het grijs was, las ik te snel Kun je een screenshot maken?
anders is er iets dat je kunt proberen waar ik nog niet helemaal naar heb gekeken http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html
Klik op deze optie om bestandskoppelingen te herstellen als u uw systeem instelt om alle SolidWorks-bestanden vanuit Windows ® Verkenner te openen met een specifieke versie van de SolidWorks-software.
Als u deze optie wilt gebruiken, moet u de SolidWorks-software starten met Uitvoeren als beheerdersrechten . Deze stappen verschillen per besturingssysteem. Raadpleeg de Microsoft Knowledge Base voor meer informatie.