Solidworks Boeken

Hallo.

Ik heb veel onderzoek gedaan naar boeken over Solidworks. Ik kon niets vinden in het Frans...

Ik had graag een boek gevonden zoals een groot blok van 1200 pagina's zoals ik dat op Excel 2007 heb.

Bedankt

Hallo

Ik heb twee boeken over Solidworks in mijn bezit.

1- Principes van het gebruik van SW

2- Geavanceerde technieken voor het modelleren van onderdelen

Aan de andere kant is het uit 2011 in het Frans

Hier is een link om informatie te krijgen over deze verschillende documenten.

www.solidworks.com/cswp

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ik heb niet alles gelezen en ik weet niet wat het waard is... zie HIER.

Vriendelijke groeten

1 like

@viking

Zeer goed initiatief 

je hebt ook een Max-tutorial op YouTube

en (g..... gle is je vriend dus 

Vraag hem of je problemen hebt met je modellen

Over het algemeen hebben we alles gevonden

@+

En op bestelling is er DAT...

1 like

Er is een solidworks voor dummies, ik heb er een in huis. (voor beginners eigenlijk)

Ik heb een groot aantal tutorials opgenomen op Youtub. Maar elke keer verspillen we tijd aan het doornemen van het ontwerp van het onderdeel met dimensionering en extrusie (ik moet deze passages verwijderen als ik tijd heb). En  voor sommigen een ronduit pijnlijke muziek. Ik vind het leuk om naar een boek te kijken, als ik het onderwerp eenmaal in de inhoudsopgave vind, gaat het heel snel.

Solidworks voor dummies is te basic.

Bedankt. Er rijzen andere vragen.

Met solidworks hoef je geen Max of plan te maken

Van mijn kant is het vooral op onregelmatige gladstrijken dat ik de + van het vliegtuig creëer

Bij standaard modellering gebruik ik heel weinig plannen 

We maken een fles alleen in een vliegtuig als voorbeeld

Het is ook waar dat we ons bij het lezen van de views die je hebt geplaatst afvragen waarom er zoveel plannen zijn ;-)

Het kan een misverstand zijn over hoe het logboek werkt

@+

Je hebt dit boek uitgegeven door VISIATIV (dat als basisondersteuning zou moeten dienen tijdens de training, lijkt mij)

Ik heb de 4e druk, het is best goed gedaan en vooral erg gedocumenteerd (dus niet saai om te lezen!!)

https://www.visiativ-education-recherche.fr/ressources-a-telecharger/guide-du-concepteur/

3 likes

Hallo

Er zijn drie boeken van elk 500 pagina's in het Frans, uitgegeven door Dassault Systèmes. Deze boeken moeten worden gebruikt met deelbestanden die voor elke les worden gebruikt.

Ik had de mijne gekocht bij Avenao tijdens mijn initiële opleiding bij SW. Je hoeft ze alleen maar te bestellen, maar ik denk dat Visiativ ook dezelfde drie boeken heeft. Avenao's zijn zeer, zeer goed gedaan, waarschijnlijk vertaald uit het Anglo-Amerikaans, gezien de aangeboden voorbeelden en de voorbeeldbestanden.

Anders zijn er bronnen bij Dassault, maar het is in het Anglo-Amerikaans. https://www.solidworks.fr/sw/education/mcad-educational-resources.htm

Vriendelijke groeten

1 like

Bedankt. Voor Visiativ is het € 160,00 voor het geheel. Als ik een paar maanden met pensioen ben, ligt dat niet binnen mijn mogelijkheden. Ik denk dat het voor Zozo_mp hetzelfde is.

Of je zou tweedehands moeten vinden, voor de 2014-versie, maar ze lijken dit soort aanbiedingen niet te bieden.

Bedankt.