Open de onderdelenmap

Hallo allemaal, 

Ik zou graag willen weten of iemand een truc weet op SW (ik heb de 2013-versie) om de map "Windows" van een onderdeel in een assemblage te openen.

Ik ben op zoek naar een truc om gemakkelijk de map te openen waar het betreffende onderdeelbestand zich bevindt.

Zoals bijvoorbeeld een klik met de rechtermuisknop: open de onderdeelmap, of een sneltoets ect ect...

Bedankt allemaal en een fijne dag voor jullie.

Hallo

Dit is een verbetering ten opzichte van SolidWorks 2013:

Door op R te drukken (voor recente bestanden) is het mogelijk om op de icoontjes te klikken om de bestanden te openen of om de map weer te geven.

Anders moet je met de rechtermuisknop op het onderdeel in de boom van een assembly klikken, de eigenschappen weergeven, het pad kopiëren en in een Windows-verkenner plakken: een beetje vervelend, maar ik denk niet dat er andere oplossingen zijn.

Edit: het werkte inderdaad ook in 2013, ik dacht dat het pas sinds 2014 was (2013 niet gebruikt).

2 likes

Ik weet niet wat het doel van uw verzoek is, maar als u wilt weten waar het onderdeel van een assemblage is, kunt u het onderdeel ook openen en op "Opslaan-als" (of F12) drukken.

De map die opengaat, is de map waarin het stuk zich bevindt!

1 like

Sterker nog, wat @ Lucas aangaf werkt in 2013!

Druk op R, u ziet uw recente bestanden, ga naar de miniatuur van het onderdeel waarin u geïnteresseerd bent en onder het bestandspictogram verschijnt "Toon in map". Klik erop en je bent er!

2 likes

Hallo

je zou het moeten kunnen doen met Solidworks explorer...

Hallo, de gemakkelijkste manier voor mij zou zijn om:

-Klik met de linkermuisknop op het gewenste stuk.

-Klik op open kamer

-Druk vervolgens op CTRL + O

Dus Solidworks zal uw onderdeel openen en met de sneltoets Ctrl+O zal het de locatie van dat onderdeel openen.

Voili voulou =)

3 likes

Maar hij heeft gelijk, de klootzak!! Een Ctrl+O is genoeg! Dank je wel @Bart!

Het is een evolutie van SW die ik heb gemist, omdat het gegarandeerd is, in eerdere versies werkte het niet! Hij opende het laatste bestand waarin een opname was geweest.

1 like

Ik beschouw het als een compliment =)

Derien!

1 like

@benoit.lf

Sinds ten minste 2011 opent Ctrl+O de laatste sleuf die wordt gebruikt om een kamer te openen.

1 like

Hallo

Voor mij gaat het er niet om te weten in welke map het document is opgeslagen, maar om snel de map Windows Verkenner te kunnen openen.

Ik kende R al bij het opstarten voor recente documenten, en CTRL+O is een commando dat vaak in veel software te vinden is.

Bedankt allemaal in ieder geval! 

Dus zoals het er nu uitziet, geen directe oplossing.

Tenzij je een macro en een knop doorloopt? Maar hier moeten we het zien met degenen die het onderwerp beheersen! @Lucas ben je daar?

Daar is ze dan...

explorer.zip
8 likes

Het moet werken zoals @Batch123 wilt!?

Als ik het met de hand uitvoer, lijkt het niet uit te maken.

@BATCH123! Waarom de CTRL+O niet bij u past, het opent de verkenner in de laatst bekende Windows-map.

Trouwens, het is gewoon een Windows-snelkoppeling die in alle Windows-software werkt...

@+

Hier is een lijst met de handigste snelkoppelingen voor Windows 7:

http://www.clubic.com/windows-os/windows-7/aide-astuce-tuto/windows-7-quels-sont-les-principaux-raccourcis-clavier-utiles-2684.html

Re

Een ander idee komt bij me op, waarom gebruik je niet de bestandsverkenner in SolidWorks in het taakvenster aan de rechterkant en maak je zo een lijst van de documenten die zijn geopend in SW en op het bestand waarin je geïnteresseerd bent, klik met de rechtermuisknop en "zoek op mijn computer" (zie mijn bijgevoegde afbeelding)

@+

recherche_dans_poste_de_travail.jpg
1 like

@coyote

Ctrl+O opent de map met het huidige bestand.

Wat je wilt @Batch123! het is "open de map "Windows" van een onderdeel in een assembly". Dus mogelijk een andere map dan het huidige bestand.

@benoit. Ja, ja, maar als je de betreffende kamer opent, is het de map van deze kamer die wordt geactiveerd door Windows en dus CTRL + O.

Aan de andere kant, als het onderdeel al open is en je schakelt over van de assemblage naar het onderdeel, dan werkt het niet meer, vandaar mijn tweede voorstel

Voor uw tweede oplossing lijkt het erop dat het een nieuwe release uit 2014 is: ik zie deze optie niet in 2013.

screenshot171.jpg

Het is het tabblad Verkenner in het taakvenster aan de rechterkant, niet in de functiebeheerder aan de linkerkant!

@+

1 like

Mijn afbeelding toont een klik met de rechtermuisknop in de "Verkenner" aan de rechterkant van het scherm op SW 2013!

Zo nieuw in 2014?