Dit is een verbetering ten opzichte van SolidWorks 2013:
Door op R te drukken (voor recente bestanden) is het mogelijk om op de icoontjes te klikken om de bestanden te openen of om de map weer te geven.
Anders moet je met de rechtermuisknop op het onderdeel in de boom van een assembly klikken, de eigenschappen weergeven, het pad kopiëren en in een Windows-verkenner plakken: een beetje vervelend, maar ik denk niet dat er andere oplossingen zijn.
Edit: het werkte inderdaad ook in 2013, ik dacht dat het pas sinds 2014 was (2013 niet gebruikt).
Ik weet niet wat het doel van uw verzoek is, maar als u wilt weten waar het onderdeel van een assemblage is, kunt u het onderdeel ook openen en op "Opslaan-als" (of F12) drukken.
De map die opengaat, is de map waarin het stuk zich bevindt!
Druk op R, u ziet uw recente bestanden, ga naar de miniatuur van het onderdeel waarin u geïnteresseerd bent en onder het bestandspictogram verschijnt "Toon in map". Klik erop en je bent er!
Maar hij heeft gelijk, de klootzak!! Een Ctrl+O is genoeg! Dank je wel @Bart!
Het is een evolutie van SW die ik heb gemist, omdat het gegarandeerd is, in eerdere versies werkte het niet! Hij opende het laatste bestand waarin een opname was geweest.
Een ander idee komt bij me op, waarom gebruik je niet de bestandsverkenner in SolidWorks in het taakvenster aan de rechterkant en maak je zo een lijst van de documenten die zijn geopend in SW en op het bestand waarin je geïnteresseerd bent, klik met de rechtermuisknop en "zoek op mijn computer" (zie mijn bijgevoegde afbeelding)
@benoit. Ja, ja, maar als je de betreffende kamer opent, is het de map van deze kamer die wordt geactiveerd door Windows en dus CTRL + O.
Aan de andere kant, als het onderdeel al open is en je schakelt over van de assemblage naar het onderdeel, dan werkt het niet meer, vandaar mijn tweede voorstel